رفتار نژادپرستانه موجب پلمپ یک مغازه در نظرآباد شد

چهارشنبه،۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
رفتار نژادپرستانه موجب پلمپ یک مغازه در نظرآباد شد

گروه اجتماعی- فرمانده انتظامی نظرآباد از پلمپ مغازه‌ای که ورود اتباع افغانستانی را ممنوع کرده بود، خبر داد و گفت برای مغازه‌دار هم پرونده قضایی تشکیل شده است.

به گزارش پیام ایران، مغازه‌ای که از چندی پیش کلیپی از آن پخش شد و در آن صاحب مغازه از ورود شهروندان افغانستانی به مغازه جلوگیری می‌کرد، پلمپ شد.

سرهنگ علی سلیمانی در این خصوص گفت: مأمورین پلیس امنیت و اطلاعات شهرستان طی گشت زنی‌های هدفمند در سطح شهر نظرآباد، با تبلیغات یک باب مغازه مبنی بر «ورود افراد تبعه افغان به داخل مغازه ممنوع است» برخورد کردند.

او ادامه داد: طی بررسی به عمل آمده مشخص شد مالک مغازه با یک اقدام غیر اخلاقی ضمن نصب برگه بر روی شیشه مغازه از ورود تبعه افغان به داخل مغازه ممانعت به عمل می‌آورده است.

او ضمن تاکید بر اینکه مأمورین پلیس اطلاعات این فرماندهی مغازه فرد خاطی را سریعاً پلمب کردند، گفت: مالک مغازه نیز در این راستا تحت تعقیب بوده و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سلیمانی رفتارهای نژاد پرستانه را محکوم کرد و گفت: مهاجران افغانی همواره به عنوان برادران دینی ما در خاک این کشور در کمال امنیت، آرامش و احترام زندگی می‌کنند و همواره در نبرد با گروهک‌های منافق از جمله داعش، همرزمان نیروهای مدافع حرم ایرانی بودند و پلیس و دستگاه قضائی هرگونه بی احترامی به اتباع خارجی را با جدیت مورد پیگیری قرار می‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد ضمن بیان اینکه فردی که همچنین اقدام به نشر موضوع در شبکه‌های مختلف و نهایتاً خارجی نموده بود طی اقدامات فنی پلیس شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، ادامه داد: مدیران کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی با توجه به حساسیت اینگونه موضوعات باید وثوق اخبار و صحت و سقم آن را از طریق مرجع اقدام کننده و کاشف اخذ کنند.

plmbmgzh.jpg

کد خبر: 7007