اولین سرویس اجاره زیردریایی جهان توسط اوبر راه‌اندازی شد + فیلم

سه شنبه،۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
اولین سرویس اجاره زیردریایی جهان توسط اوبر راه‌اندازی شد

گروه فناوری - کمپانی اوبر در اقدامی غیر منتظره یک سرویس جالب جدید به جمع خدمات اضافه کرد. این سرویس که از ششم خرداد در دسترس مشترکین قرار گرفت، اسکوبر (ScUber) نام داشته و برای علاقه مندان گردش در زیر آب های ساحلی توسعه یافته است.

برخلاف سایر سرویس های اوبر که ناوگان آنها را خودروهای عادی یا لوکس تشکیل می دهند، اسکوبر به یک زیردریایی کوچک دو نفره متکی است. این سرویس فعلا به کوئینزلند استرالیا و منطقه دیواره بزرگ مرجانی محدود شده و تا بیست و هشتم خرداد فعال خواهد بود.

اسکوبر اولین سرویس به اشتراک گذاری در حوزه زیردریایی ها محسوب می شود. افرادی که خواهان استفاده از این سرویس و تجربه هیجانی ناب باشند، باید 1500 دلار استرالیا (معادل تقریبا 1000 دلار آمریکا) کنار بگذارند.

اولین سرویس اجاره زیردریایی جهان توسط اوبر راه‌اندازی شد

زیردریایی کوچکی که در سرویس اسکوبر به کار گرفته شده، توانایی حمل دو سرنشین را دارد، به عبارت بهتر هر بار استفاده از آن چیزی در حدود 2000 دلار نصیب اوبر می کند.

در قبال پرداخت رقم تقریبی 1000 دلار، خدماتی که هر فرد دریافت می کند عبارتند از:

- انتقال کاربر توسط اوبر از هر مکان

- گردش با زیردریایی در اطراف دیواره های مرجانی به مدت یک ساعت

- بازگشت به مکان تعیین شده از طریق هلیکوپتر یا قایق

در سال های اخیر گرمایش جهانی سبب شده که پوشش مرجانی منطقه با خطراتی روبرو شود. به همین خاطر اوبر در راستای حفظ اکوسیستم موجود 100 هزار دلار به ساکنین مناطق اطراف کمک خواهد کرد. دور از انتظار نیست که بخشی از مبالغ بدست آمده از طریق سرویس اسکوبر برای این کار اختصاص پیدا کند.

اولین سرویس اجاره زیردریایی جهان توسط اوبر راه‌اندازی شد

خانم سوزان اندرسون (Susan Anderson) مدیر بخش منطقه ای اوبر در استرالیا و نیوزیلند در بیانیه مطبوعاتی گفته:

در اوبر ما باور داریم وقتی مردم حرکت می کنند، اتفاقات خوبی رخ می دهد، فرقی نمی کند که حرکت از نقطه A به B در شهر باشد یا تحقق رویاها در شگفت انگیزترین پدیده طبیعی جهان، یعنی دیواره بزرگ مرجانی.

چنانچه احساس می کنید رقم تعیین شده برای سرویس اسکوبر گزاف است، اوبر راهکار دیگری برای لذت بردن از آن تدارک دیده است. این شرکت به افرادی که حداکثر در 25 کلمه لزوم بازدید از دیواره بزرگ مرجانی را به شکلی مناسب توصیف کنند، امکان استفاده رایگان از اسکوبر را فراهم خواهد کرد.

اولین سرویس اجاره زیردریایی جهان توسط اوبر راه‌اندازی شد

در صورت موفقیت سرویس اسکوبر، بعید نیست که اوبر مهلت زمانی آن را تمدید نموده و یا به سایر مناطق دیدنی جهان گسترش دهد.

کد خبر: 7062