دانستی‌های علمی/ با این گیاه پشه ها را فراری دهید

جمعه،۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
میوه‌هایی که حافظه را تقویت می کنند/ خوراکی‌های کاهنده وزن
دانستی‌های علمی/  با این گیاه پشه ها را فراری دهید

گروه علمی- در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

راهکاری ساده برای کاهش و کنترل وزن

متخصصان تغذیه نه تنها به کسانی که قصد کاهش وزن را دارند بلکه به همه افراد توصیه می‌کنند از غلات کاملی مانند برنج قهوه‌ای، جوی دوسر و گندم سبوس‌دار استفاده کنند.

این مواد را می‌توانید به به‌عنوان راهبردی پنهانی برای کاهش‌وزن در نظر بگیرید؛ این نوع غلات باعث می‌شوند، احساس سیری کنید همچنین میزان کلسترول خونتان را در حد طبیعی نگه دارید، غلات کامل به‌صورت فراورده‌های آماده مانند نان‌ها یا پاستاهای سبوس‌دار هم مفید هستند.

jwdw_sr.jpg

دو میوه خوش طعم برای داشتن حافظه بهتر

دو میوه ای که باعث افزایش سطح حافظه و سلامت مغز می‌شوند زغال اخته و توت فرنگی است؛ مصرف رژیم غذایی سرشار از این دو خوراکی از کاهش سطح حافظه و تمرکز جلوگیری می‌کنند چرا که این دو ماده خوشمزه سرشار از فولات و فیبر هستند و مصرف آنها همراه با ویتامین B به جلوگیری از زوال شناختی و زوال عقل می شود.

dhgl_khth.jpg

اما و اگرهای مصرف مغز کاهو

اخیرا برخی از افراد توصبه می‌کنند به هیچ عنوان ساقه وسط کاهو را نخورید؛ چرا که ساقه وسط کاهو محل تجمع نیترات است و ورود بیش از حد نیترات منجر به بروز کم خونی به خصوص در کودکان و حتی سقط جنین در خانم‌های باردار می‌شود؛ افزایش سطح نیترات در بدن ابتلا به انواع سرطانها در بزرگسالی را به همراه دارد.

khhw.jpg

روشی ساده برای خلاصی از پشه و مگس‌های مزاحم

برای خلاصی از حضور پشه و مگس‌ها در خانه یک راهکار ساده وجود دارد،  فقط کافی است یک گلدان ریحان در خانه نگه دارید؛ چرا که پشه و مگس از بوی آن فراری‌اند، در ضمن با انجام این کار هر موقع که بخواهید میتوانید ریحان تازه در اختیار داشته باشید.

ryhn.jpg

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر: 7191