ادعا‌های جدید برادر میترا استاد علیه شهردار اسبق تهران

دوشنبه،۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
ادعا‌های جدید برادر میترا استاد علیه شهردار اسبق تهران

گروه اجتماعی>حوادث- ​پرونده محمدعلی نجفی در حالی برای محاکمه به شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده که برادر مقتول مدعی است خیانت‌های متهم به قتل دلیل اختلاف خواهرش با شهردار اسبق تهران است.

به گزارش پیام ایران، دیروز مسعود، برادر میترا استاد برای پیگیری شکایت از یکی از وکلای محمدعلی نجفی در دادسرای جنایی تهران حاضر شد. او  گفت: یکی از وکلای متهم مدعی شده خواهرم مهدور الدم است و به پیامبر اسلام اعتقادی ندارد که این موضوع کذب محض بوده و به همین خاطر از وکیل مورد نظر شکایت کرده‌ایم و برای پیگیری آن به دادسرای جنایی آمده‌ام.

وی در ادامه ادعا‌های تأیید نشده جدیدی را مطرح کرد که می‌تواند در روند رسیدگی به پرونده تأثیرگذار باشد و پرونده محمدعلی نجفی را وارد فاز جدیدی کند.

مسعود استاد ادامه داد: آن‌طور که من می‌دانم، شهردار اسبق تهران علاوه بر ازدواج اولش، سابقه عقد موقت با زنان دیگر را هم داشت و در برابر آن، برای زنان خودرو خریده بود. زمانی که به عنوان کارشناس در زمان شهردار بودن نجفی در شهرداری کار می‌کردم خانم جوانی نزدم آمدو گفت که از کارمندان شهرداری است و نجفی با او مدتی در ارتباط بوده و وی را اغفال کرده است. همین باعث شده که برای زندگی او مشکلاتی به وجود بیاید و بعد از آن‌که نجفی از او جدا شده، این زن حتی تصمیم گرفته بود مقابل شهرداری برود و خودش را آتش بزند.

برادر میترا استاد ادامه داد: ماجرا را به خواهرم گفتم و او نیز به‌شدت از شنیدن این موضوع ناراحت شد. حتی با آن خانم ملاقات کرده و حرف زدیم که او از تصمیم‌اش برای خودکشی و آتش زدن خود مقابل شهرداری منصرف شد. زمانی که شهردار اسبق به اتهام قتل بازداشت شد، این خانم را به دادسرا معرفی کردیم که او در دادسرای جنایی حاضر شد و مورد تحقیقات قرار گرفت و اظهارات او ثبت شد.

مرد جوان افزود: خواهرم یک فایل صوتی داشت و حتی نسخه‌ای از آن را به من داده بود که نشان می‌داد، شوهرش به همسر اول خود گفته بود، چون ده سال است که با هم هیچ گونه ارتباطی در زندگی نداریم، طلاق بگیرند تا دوباره ازدواج کند. خواهرم با پی بردن به خیانت‌های شوهرش با او درگیری و مشاجره داشت. او حتی شب قبل از مرگش با من درباره همین موضوع و موضوعات دیگر حرف زد و گفت که روز بعد با رسانه‌ای قرار مصاحبه دارد و می‌خواهد موضوع خیانت‌های شوهرش و چند نفراز دوستان او که در زندگی شان خیانت‌هایی داشته اند را همراه موضوعاتی دیگر افشا کند که به قتل رسید.

10049491_361.jpg

مسعود استاد در ادامه گفت: چند وقت قبل از قتل، خواهرم هنگام بررسی مدارک شوهرش در خانه برگه‌ای یافته بود که شماره تلفن خانمی از اقواممان در آن نوشته شده و علامت سوالی در کنار آن گذاشته شده بود. زمانی که خواهرم به او گفته بود تو چه ارتباطی با شماره تلفن این خانم داری؟ شوهرش مدعی شده که می‌خواهم پرینت مکالمات او را بگیرم. حتی شب قبل از مرگش هم درباره همین شماره تلفن و دعوایی که با شوهرش داشت، برایم حرف زد.

وی ادامه داد: دامادمان املاک و خودرویی به نامش نبود. او خانه‌ای در ولنجک، ویلایی در آینه‌ورزان و خودروی لکسوسش را به نام دخترش کرده بود و چیزی به نام خودش نبود که بخواهد مهریه خواهرم را بپردازد.

متهم به قتل به‌جز یک سیمکارت، سیمکارت دیگری نداشت و شایعاتی که گفته شده بود ۱۱ سیمکارت داشته و همه را خواهرم شکسته، دروغ است. یک‌بار یک تلفن همراه برای خواهرم خریدم که پول آن را شوهرش پرداخت، اما سه روز بعد درجریان درگیری، نجفی آن را شکست.

برادر مقتول به تهدید‌های خواهرش از سوی نجفی اشاره کرد و ادامه داد: بعداز مرگ خواهرم، از طریق خواهر دیگرم متوجه شدم که نجفی چند بار در جریان درگیری که با میترا داشته با سلاحی که در خانه بوده او را به مرگ تهدید کرده بود. حتی او را کتک زده بود که مدارک پزشکی‌اش موجود است.

وی درباره وضعیت پسر مقتول هم گفت: خواهرزاده‌ام مهیار از زمانی که جسد مادرش را در وان حمام دیده به‌شدت شوکه شده و از همه چیز وحشت دارد.

خواهرم همیشه به من می‌گفت اگر اتفاقی برای او افتاد از پسرش نگهداری کنم، بنابراین از او نگهداری می‌کنم. قرار است دادگاهی علنی برگزار شود و در آنجا من و خانواده‌ام ناگفته‌های این پرونده را می‌گوییم و در آنجا نیز برای متهم قصاص می‌خواهیم.

​​​​​​​ادعا‌هایی که هنوز تأیید نشده

این ادعا‌ها درحالی مطرح شده که تاکنون مسؤولان رسیدگی به پرونده به این موارد اشاره‌ای نکرده‌اند و برادر مقتول اسناد یا مدارکی که نشان از صحت ادعاهایش داشته باشد به خبرنگاران ارائه نکرد و مدعی شده در جلسه محاکمه افشاگری خواهد کرد.

محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران متهم است هفتم خرداد امسال همسردوم خود به نام میترا استاد را در جریان درگیری و اختلاف خانوادگی در طبقه هفتم برج آرمیتا در محله سعادت‌آباد تهران با شلیک گلوله از پای درآورد. نجفی ده ساعت بعد از قتل خود را تسلیم پلیس کرد و به کشتن همسر دومش به‌خاطر اختلاف خانوادگی اعتراف کرد.

انتهای پیام/

منبع: روزنامه جام جم

کد خبر: 7220