بریدن سر آیت الله غازی در زندان به وسیله داعش + عکس

دوشنبه،۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
بریدن سر آیت الله غازی در زندان به وسیله داعش + عکس

گروه بین الملل- ​این نکته که عناصر داعش محبوس در زندان چرا در بخش شیعیان نگهداری می‌شدند و چگونه توانسته‌اند به سلاح سرد دست پیدا کنند و روحانیون شیعه را به گروگان بگیرند، از جمله ابهامات این اقدام است.

به گزارش پیام ایران، سید قیام الدین غازی معروف به «ایشان قیام الدین» رهبر و موسس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در اقدامی عجیب در شب ۲۹ اردیبهشت در آشوب مبهم صورت گرفته در زندان شهرستان وحدت، توسط تروریست‌های داعش با زبان روزه به شهادت رسید.

ایجاد آشوب در زندان امنیتی تاجیکستان که زیر نظر دولت این کشور اداره می‌شود، و شهادت تعدادی از عناصر مخالف دولت لائیک این کشور از جمله یک روحانی شیعه و دو تن از اعضای حزب اسلام گرای آن از ابهامات موجود در این درگیری‌ها است.

علاوه بر این‌ها سکوت رسانه‌های خبری جهان در مورد این واقعه مهم را نیز می‌توان از ابهامات موجود در این حادثه دانست. حادثه‌ای که از نظر اهمیت خبری، سطحی کمتر از ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی ندارد، اما حتی در رسانه‌های منطقه‌ای و خبرگزاری‌های بین‌المللی نیز کاملاً مغفول نگه داشته شد.

زندان «راحتی» در منطقه وحدت واقع در ۱۰ کلیومتری «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان قرار دارد. شامگاه ۲۹ اردیبهشت گذشته بود که تعدادی از اعضای وابسته به جریان تروریستی و تکفیری داعش به سرکردگی «بهروز گلمراد اف» پسر «گلمراد حلیم اف» سرهنگ فراری ارتش تاجیکستان و یکی از اعضاء ارشد داعش در سوریه، برهان الدین مراد اف، عبد الجبار حلیم اف و محمود عصایف، سه افسر و کارمند زندان را به طرز فجیعی با چاقو کشته و ۸ تن از دیگر اعضای داعش را آزاد کردند و سپس پنج زندانی دیگر از جمله حجت الاسلام «سید قیام الدین غازی»، «کریم اف ستار صمداویچ» معروف به (مخدوم ستار) و «ستار اف سید مهدی خان» معروف به (شیخ تیمور) را جلوی چشم سایر زندانیان با چاقو ذبح کرده و تعداد دیگری از زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

10049184_472.jpg

در ادامه درگیری، بخش بهداری زندان به آتش کشیده شد و شورشیان با هدف فرار از زندان، تعدادی از زندانیان را به گروگان گرفتند و با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند که در پی آن ۲۴ تن از شورشیان و اعضاء داعش کشته و ۳۵ تن دیگر بازداشت و در نهایت گروگان‌ها نیز آزاد شدند.

وزارت دادگستری تاجیکستان در پی این حادثه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که زندانیان عضو گروه داعش این ۳ نفر را برای ترساندن مأموران زندان به گروگان گرفتند و با کارد به‌طور فجیعی به قتل رساندند.

انتهای پیام/

منبع:mashregh

کد خبر: 7222