علم الهدی: برای فروش کالا دختران عوضی را کنار هم ردیف می‌کنند

جمعه،۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
زنانی که در اتومبیل کشف حجاب می‌کنند مورد بازخواست قرار گیرند

5183177.jpg

گروه سیاسی- امام جمعه مشهد با طرح این سئوال که چرا آقایان در مقابل ‌جولان زنان بدحجاب ‌عکس‌العملی نشان نمی‌دهند؟ گفت: زن ناهنجار لاابالی با ولنگاری در خیابان این مملکت جولان دهد و آقایان مسئول عکس العملی نشان نمی‌دهند.

به گزارش پیام ایران، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه اول در موضوع وعده‌های خدا در قرآن بود؛ عرض شد وعده‌های خدا در قرآن بر دو قسم است؛ قسم اول وعده‌های الهی که در دنیاست و در هفته‌های گذشته درباره وعده‌های خدا در قرآن در مورد وعده‌های دنیوی بحث کردیم.

امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: دسته دیگر وعده‌های خداوند مربوط به آخرت است؛ زمانی ما برحسب استظهار فکری خودمان می‌خواهیم درباره وعده‌ها و نعمت‌ها و لذت‌های خداوند در بهشت بگوئیم اما زمانی خدا برخی از وعده‌های اخروی را تصریح کرده که این صدق و قابل تامل است.

علم‌الهدی عنوان کرد: از جمله آیاتی که به این موضوع می‌پردازد؛ آیه 16 سوره مبارکه احقاف است که خداوند متعال در این آیه وعده صدقی که خداوند وعده داده در آخرت داده مورد بحث قرار گرفته است. وعده‌ای که ذات مقدس پروردگار به عنوان وعده صدق مطرح می‌کند این است که وعده داده از افراد باتقوا و متدین بهترین کارشان را خداوند تقبل کند که البته با قبول فرق دارد.

اهم اظهارات امام جمعه مشهد به نقل از خبرگزاری‌ها از این قرار است:

{با اشاره به مسئله کشف حجاب } رضاخان تصور اشتباهی داشت زیرا بعد از 84 سال سالروز این حادثه که امروز شد تبدیل به نقطه زمانی و نقطه تهییج و هیجان و تحریک زنان و مردان مسلمان در حمایت از اصل حجاب شد که این اصل تامین کننده اقتدار و عظمت دینی یک جامعه است که خود را وابسته به اسلام می‌داند.

* انحرافی در پندار عده‌ای پیش آمده و خیال می‌کنند حادثه مسجد گوهرشاد در مقام مبارزه با کلاه پهلوی بود و این اشتباه است؛ البته در جریان قیام مردم در مسجد گوهرشاد مرحوم احتشام در این جمع کلاه پهلوی را از سر برداشت و زیر پایش پاره پاره کرد و گفت تمام مظاهر اقتدار این فرهنگ غلط را می‌خواهم از بین ببرم اما قیام مردم در گوهرشاد برای مبارزه با کشف حجاب بود.

*{ با اشاره به اینکه چندی قبل از واقعه کشف حجاب پادشاه افغانستان همسرش را کشف حجاب کرده بود و به سمت خراسان حرکت کرده بود} مردم سبزوار قیام کردند و گفتند اجازه نمی‌دهیم یک فاسق فاجر از شهر ما عبور کند و تحریک مردم سبزوار توسط علامه بهلول بود که در آنجا منبر رفته بود و مردم سر راه اتومبیل افغانستان را گرفتند و آنها مسیر را تغییر دادند؛ بهلول فراری شد و به مشهد آمد و در زمانی به اینجا آمد که آیت الله قمی به عنوان مبارزه با کشف حجاب به تهران رفته بود تا با رضاخان صحبت کند.

* مرحوم قمی فرموده بود می‌روم به رضاخان ثابت می‌کنم کشف حجاب صحیح نیست و بعد اصرار می‌کنم اما اگر توهینی به حضرت زهرا(س) کرد به صورت رضاخان سیلی می‌زنم اما در تهران ایشان را به عراق تبعید کردند و مردم مشهد برای حمایت از آیت الله قمی جمع شدند و جریان پاره کردن کلاه پهلوی توسط مرحوم احتشام رخ داد اما اجتماع مردم برای حمایت از حجاب بود.

* برادران و خواهران، حجاب یک واقعیت است؛ انگلیس‌ها وقتی رضاخان را در خط براندازی اسلام در این کشور مستقر کردند در مقام براندازی دین رضاخان دو کار کرد؛ یکی اینکه روحانیت را از بین ببرد و یکی حجاب.

*در جامعه باحجاب، جوانان دیندار بار می‌آیند و به وسیله هرزگی‌ها و لاابالی‌گری‌ها از دین فاصله نمی‌گیرند اما در جامعه‌ای که زنان بی‌حجاب باشند و مسئله ویرانی زن سبب می‌شود دین از جوان گرفته شود و سفره دین از زیر پای جوان جمع می‌شود.

* { با انتقاد از برخی که در حجاب حالت ولنگار دارند} به خاطر عشق فاطمه(س) باحجاب باشید و به خاطر دلدادگی به زهرا(س) و زینب(س) باحجاب باشید؛ دختر خانمی که موهای پریشانت را بیرون می‌اندازی و تصور می‌کنی با ولنگاری آزادی بدان که با ولنگاری اسیر شهوترانی مردان هرزه هستی.

* خواهر و دختر من به خاطر این دختر کتک خورده سیدالشهدا(ع) در عصر عاشورا، سر و روی خودت را بپوشان؛ اگر فلسفه حجاب را حاضر نیستی قبول کنی و اهل توجیه و منطق نیستی به این خاطر باحجاب شو؛ روی کشف حجاب دختران ما دشمن حساب کرده . وظیفه می‌دانم از طرح اخیر ناجا تشکر کنم؛ اتومبیل حریم خصوصی نیست؛ اتومبیل وسط خیابان حریم خصوصی نیست.

زنانی که در اتومبیل کشف حجاب می‌کنند مورد بازخواست قرار گیرند

* این طرح رسما در مقابل زنان لاابالی می‌ایستد و باید زنانی که در اتومبیل کشف حجاب می‌کنند مورد بازخواست قرار گیرند و این خدمتی به ساحت صدیقه اطهر است؛ قانون حجاب در سال 85 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و همه مراکز این کشور و تمام وزارتخانه‌های این کشور مسئول شدند و وظیفه آنها در قانون معلوم شد؛ از سال 85 تا الان 13 سال می‌گذرد و متاسفانه این قانون خاک می‌خورد.چرا؟ چه کسی باید جوابگو باشد در مورد قانونی که 13 سال قبل تصویب شده. آیا دولت‌ها و دستگاه‌های قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی نباید پاسخگو باشند؟ اگر جواب این مردم را ندهید جایی گریبان شما را می‌گیرند که راهی ندارید و آن سر پل صراط است.

برای فروش کالا در نمایشگاه، دختران عوضی را کنار هم ردیف کنند

* در پرتو اقتدار نظام قانون عفاف و حجاب تصویب شد و شما آقا گفتی من مسئول دولت یا مجلس و یا مسئولیت وزارت و انتظامی و نظامی و همه گفتید قبول می‌کنم اما در برابر اجرای یک قانون اصلی که مربوط به حفظ عظمت اسلام است قدم برنداشتید؛ صدها هزار شهید می‌ایستند و از توی مسئول مطالبه می‌کنند؟ چرا مسئولیت قبول کردی و فرمانده و رئیس دولت و وزیر شدی؟ زن ناهنجار لاابالی با ولنگاری در خیابان این مملکت جولان دهد و جنابعالی عملی نکنی؟ برای فروش کالا در نمایشگاه، دختران عوضی را کنار هم ردیف کنند و شما عکس‌العملی نداشته باشی؟ شما که وزیر این مملکت و مسئول این نمایشگاهی.

کد خبر: 7505