پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

شنبه،۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

گروه فرهنگ و هنر - حتما با اسم باکس‎ آفیس آشنا هستید. جدول باکس آفیس به صورت هفتگی فیلم‌های تازه اکران شده را بررسی کرده و در نهایت فیلم‌ها را بر اساس میزان فروش طبقه‎بندی می‌کند. در این بین، ما سعی کرده‎ایم که ستاره‌های صدرنشین این فهرست که پرفروش‌ترین فیلم ها را در باکس آفیس‌ داشته‌اند، به شما معرفی کنیم.

اسکارلت جوهانسون

پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

اسکارلت جوهانسون تنها یک بازیگر موفق هالیوود نیست، او کسی است که فروش زیادی را در باکس آفیس ثبت کرد. او جزو پردرآمدترین ستاره‌های هالیوودی است که در سال ۲۰۱۸ تنها ۴۰.۵ میلیون دلار درآمد داشت. یکی از بهترین فیلم هایی که او در آن هنرنمایی کرده، فیلم «انتقام‌جویان» بوده که بیش از ۷.۷ میلیارد دلار فروش کرد. او در فیلم‌های موفق دیگری، چون «بیوه سیاه» نیز بازی کرده که هیچکدام رکوردش به پای «انتقام‌جویان» نمی‌رسد.


آنجلینا جولی

پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

با این که آنجلینا جولی چند سالی از سینما دور بوده تا وقت بیشتر را برای خانواده‌اش بگذارد، اما هنوز هم جز تاثیرگذارترین ستاره های سینمای جهان است. بهترین فیلمی که آنجلینا در آن بازی کرد، «مالفیسنت» بود که رتبه ۱ رادر سال 2014 پس از دریافت بیش از ۷۵۸ میلیون در باکس آفیس جهانی، به دست آورد. علاوه بر آن، او برای دوبله انیمیشن «پاندای کونگ فو کار» بیش از ۵۲۰ دلار دریافت کرد. در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ نیز، با انتشار قسمت ۲ فیلم «مالفیسنت»، چند برابر بر سرمایه آنجلینا جولی افزوده شد.


نیکول کیدمن

پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

نیکول کیدمن یکی از توانمندترین بازیگران هالیوودی به حساب می‌آید. «آکوامن» ۱٫۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد، در حالی که بودجه ساختش ۲۰۰ میلیون دلار بوده است. این فیلم پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۸، پرفروش‌ترین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی، هشتمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ و بیست و یکمین فیلم پرفروش تاریخ سینما است. این فیلم حتی پرفروش‌ترین فیلم نیکول کیدمن در ۴ دهه اخیر فعالیتش بود. قبل از این فیلم، موفق‌ترین کار او انیمیشن «خوش قدم» بود که او دوبله شخصیت نورما ژان را به عهده گرفت. اگر او خودش در این فیلم حضور فیزیکی نداشت، اما این فیلم ۳۸۴ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروش کرد.


لتیشیا رایت

پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

اگر چه لتیشیا رایت فعالیت خود را در سال ۲۰۱۱ آغاز کرد، اما فروش بالایی را در باکس آفیس جهانی رقم زد. او موفقیت خود را مدیون بازی در نقش شوری در فیلم «پلنگ سیاه» محصول سال ۲۰۱۸ است که بیش از ۱.۳ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروش داشت. او موفقیت‌های بعدی‌اش را در فیلم‌های «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» و «انتقام‌جویان: پایان بازی» که هر کدام بیش از ۲ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروش داشتند، به دست آورد.


مریل استریپ

پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

مریل استریپ، که افسانه سینمای هالیوود به حساب می‌آید و تا به حالی چندین جایزه اسکار را از آن خود کرده است، موفقیت‌های بیشماری را در باکس آفیس داشته باشد. بازی او در فیلم کمدی- موزیکال «ماما میا!» و قسمت دوم آن با نام «ماما میا! دوباره شروع کنیم»، که در سال ۲۰۱۸ اکران شد، بیش از ۱ میلیارد فروش جهانی داشت. فیلم‌های «شیطان پرادا می‌پوشد» و «بازگشت مری پاپینز» نیز هر کدام بیش از ۳۰۰ میلیون دلار فروش جهانی با خود به همراه داشتند.


جنیفر لارنس

پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، جنیفر لارنس به عنوان پردرآمدترین ستاره جهان شناخته شد. او موفقیت‎اش را مدیون فیلم «سه‌گانه بازی‌های گرسنگی» است که حدود ۲.۸۹ میلیارد دلار در باکس آفیس جهان فروش داشت. البته این تنها فیلم موفق باکس آفیس او نبود. هنرنمایی او در فیلم ۰۱۴۲ «مردان ایکس: روز‌های گذشته آینده» نیز یکی دیگر از پرفروش‌ترین‌های باکس آفیس با ۷۴۷ میلیون دلار بود.


ساندرا بولاک

پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

آیا می‌دانستید که ساندرا بولاک از سال ۱۹۸۷ تاکنون در صنعت سینما فعال است؟ او یکی از ستاره‌هایی است که نامش در پروفروش‌ترین فیلم‌های باکس آفیس قرار دارد. انیمیشن «مینیون‌ها»، محصول سال ۲۰۱۵، با صدای ساندرا بولاک در نقش اسکارلت اورکیل بیش از ۱ میلیارد دلار فروش داشت که رکورد فیلم قبلی این ستاره را با نام «جاذبه» که فروشش ۷۲۳ میلیون دلار بود، شکست.


اما واتسون

پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

فعالیت حرفه‎ای اما واتسون از بازی در فیلم «هری پاتر» آغاز شد که بیش از ۷.۷ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروش داشت. هنرنمایی او در «دیو و دلبر» نیز فروشی حدود ۱.۲ میلیارد دلار به همراه داست. این ستاره بریتانیایی به خوبی ارزش خودش را می‌داند. او برای بازی در فیلم‎هایش ۱۵ میلیون دلار دریافت می‌کند که در مقایسه با دیگر ستاره‌ها هالیوودی رقم بالایی است.


رابرت داونی جونیور

پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

درخشیدن در فیلم‌هایی، چون «مرد آهنی»، «شرلوک هولمز» و «انتقام‌جویان» با فروش ۷.۷ میلیارد دلاری ‎ش، او را تبدیل به یکی از افسانه‌های سینمای هالیوود کرده است. در واقع اینطور به نظر می‌رسد که او در هر فیلمی که بازی می‌کند، فروش بالایی را در باکس آفیس به همراه دارد. او به زودی در فیلم‌های «سفر‌های دکتر دولیتل» و «شرلوک هولمز ۳» نیز ظاهر می‌شود که به احتمال زیاد موفقیت‌های بعدی او در باکس آفیس خواهد بود.


هریسون فورد

پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

بازی هریسون فورد در «جنگ ستاره ها» و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» بیش از ۲ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروش داشت. علاوه بر آن، او با حضورش در رشته فیلم‌های سینمایی «ایندیانا جونز» بیش از ۱۲ میلیارد دلار به دست آورد. هریسون فورد در سن ۷۶ سالگی، هنوز هم قوی و باانگیزه است. بدون شک، او در سال ۲۰۲۱ با «ایندیانا جونز ۵» بار دیگر بر سر زبان‌ها خواهد افتاد.


بردلی کوپر

پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

بردلی کوپر که تا به حال ۷ بار برنده جایزه اسکار شده است، یکی از بهترین بازیگران هالیوودی به شمار می‌رود. از بهترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های او می‌توان به «خماری» اشاره کرد که ۱.۴ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروش کرد. این ستاره محبوب این روز‌ها فعالیت‌های زیادی دارد و در فیلم‌های مختلفی چون «تک‌تیرانداز آمریکایی»، «حقه‌بازی آمریکایی»، «ستاره‌ای متولد شده‌است» و فیلم «انتقام جویان» ۲ میلیارد دلاری، هنرنمایی کرده است.


تام هنکس

پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

تعجبی که نام تام هنکس، هنرپیشه، کمدین، کارگردان، دوبلور و نویسنده آمریکایی برنده جایزه اسکار را در این لیست ببینیم. رزومه او پر از فیلم‌های موفقی چون «فارست گامپ»، «بزرگ»، «نجات سربازان رایان»، «دور افتاده» و پرفروش‌ترین آن‌ها انیمیشن «داستان اسباب بازی» با فروش ۱.۹۳ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی، می‌باشد. او در سال ۲۰۱۹، با هنرنمایی در «داستان اسباب بازی ۴» بیش از ۵۳۵ میلیون دلار به دست آورد.


مورگان فریمن

پرفروش‌ترین بازیگران هالیوود

ستاره برنده جایزه اسکار، مورگان فریمن یکی از پردرآمدترین ستاره‌های لیست باکس آفیس جهانی است. او که از سال ۱۹۶۴ تاکنون فعالیت دارد، در فیلم‌های مشهور و موفقی چون «بروس قادر مطلق»، «دختر میلیون دلاری»، «تحت تعقیب» و «شوالیه تاریک» ایفای نقش کرده است. اگر چه تمام این فیلم‌ها جزو پرفروش‌ترین‌های باکس آفیس بوده‎‎اند، اما فیلم «شوالیه تاریک» با فروش ۲.۶ میلیارد دلار در صدر تمام آن‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: wonderwall - ترجمه برترین‌ها

با یک کلیک به کانال تلگرام پیام ایران بپیوندید

کد خبر: 7572