چین در عمق ۹.۰۰۰ متری زمین، اورست را حفر کرد

يکشنبه،۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
چین در عمق ۹.۰۰۰ متری زمین، اورست را حفر کرد

گروه بین الملل- غول نفتی چین (پتروچاینا) شروع به حفر زمین به عمق ۸۸۸۲ متر کرده است تا بتواند اولین استخراج کننده نفت خام در این عمق در آسیا باشد.

به گزارش پیام ایران به نقل از راشا تودی، حفاری این اورست در زیر زمین که در میدان نفتی در شمال غربی چین انجام شد در روز پنجشنبه گذشته به اتمام رسید.

با توجه به اطلاعاتی که خبرگزاری چین در اختیار سایر خبرگزاری ها قرار داده است این شرکت نفتی کمی بیشتر از یک سال را به حفاری پرداخته است و طولانی شدن این حفاری به خاطر دما هوا و ناهمواری های موجود در آن منطقه از چین است.

برای اینکه عمق حفاری را بهتر درک کنیم باید آن را با بلند ترین کوه بر روی زمین یعنی کوه اورست که ارتفاع آن ۸۸۴۸ متر است مقایسه کنیم.

wrst.jpg

خود شرکت پتروچاینا در این مورد می گوید که ما توانستیم اورست را در زیر زمین حفر کنیم و نفت خامی که از این طریق و در این عمق از زمین استخراج می کنیم تا به حال در منطقه استخراج نشده بوده است.

قبل از این اتفاق عمیق ترین حفاری که برای استخراج نفت انجام شد در عمق ۸۸۵۸ متری بوده است که توسط همین شرکت نفتی چینی انجام شد و در ماه فوریه گذشته تمام شد و در حال حاضر عمیق ترین حفاری تاریخ دوباره به نام شرکت پتروچاینا به ثبت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 7633