تجمع در مقابل شهرداری در اعتراض به آزار سگ ها به درگیری انجامید/ پیمانکار خاطی برکنار شد

دوشنبه،۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
تجمع در مقابل شهرداری در اعتراض به آزار سگ ها /  پیمانکار خاطی برکنار شد

گروه اجتماعی>محیط زیست- شهردار تهران با اشاره به انتشار تصاویر دلخراش از آزار سگ‌ها در مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب گفت که پیمانکار متخلف خلع ید شده و رویکرد شهرداری این است که دیگر چنین مواردی تکرار نشود.  

به گزارش پیام ایران به نقل از ایرنا، تجمع شماری از مدافعان حقوق حیوانات در اعتراض به نحوه کشتار سگ‌های بی‌صاحب روز دوشنبه مقابل شهرداری تهران به درگیری و بازداشت برخی معترضان انجامید.

معترضان به نحوه کشتار سگ‌ها با استفاده از تزریق اسید یا سم و دیگر شیوه‌های غیرانسانی اعتراض داشتند و خواهان برخورد با عوامل این اقدامات شدند.

انتشار فیلمی از کشتار سگ‌ها در فضای مجازی طی روزهای گذشته سبب افزایش اعتراض‌ مدافعان حقوق حیوانات و این تجمع شده است؛ تجمع کنندگان خواهان توضیح مسئولان شهرداری بودند که یکی از دست‌اندرکاران شهرداری در جمع آنان حاضر شد.

فردی که از سوی شهرداری برای صحبت در جمع معترضان حاضر شده بود ابتدای سخنانش گفت که پیمانکار متخلف به نام آقای کریمی را خلع ید (لغو قرارداد) کرده‌اند که صدای معترضان بلند شد و شعار دادند: خلع ید کافی نیست،‌ باید مجازات شوند.

در این بین تجمع‌کنندگان اجازه ادامه صحبت به وی ندادند و در حالی که نماینده شهرداری قصد ورود به داخل ساختمان شهرداری را داشت، عده‌ای از تجمع‌کنندگان به نشانه اعتراض به سمت وی حرکت کردند و عوامل انتظامی مستقر در صحنه نیز تلاش برای متفرق کردن افراد را شروع کردند.

6359225800_0.jpg

این تجمع در حالی انجام شد که شب گذشته غلام محمدی – رییس مرکز ارتباطات شهرداری – اعلام کرد که این فیلم‌ها مربوط به دو سال قبل است و پیمانکار خاطی و همچنین یکی از معاونین شرکت ساماندهی مشاغل نیز در این خصوص عزل شده و با پیمانکار خاطی نیز فسخ قرارداد شده است.

‎همچنین پیروز حناچی درباره انتشار تصاویری که حاوی صحنه‌های آزار سگ در یکی از مراکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب بود، گفت: تصاویری که پخش شده مربوط به سال ۹۶ است؛ سیاست ما احترام گذاشتن به همه مخلوقات خداوند است و من این موضوع را بررسی کرده‌ام. پیمانکاری که در این زمینه فعال بوده است خلع شده و به همکاران خود اعلام کرده ایم که چنین مواردی دیگر نباید تکرار شود و جهت گیری شهرداری تهران نیز این نیست.

57929241.jpg

او درباره رواج فرهنگ دوچرخه‌سواری نیز عنوان کرد: مسیرهای دوچرخه‌سواری در حال توسعه هستند و هم اکنون در خیابان‌های طالقانی، بلوار کشاورز، کریم‌خان و خیابان حافظ این مسیرها در حال تکمیل هستند.  

 

واکنش به درگیری امروز

به درگیری کشیده شدن تجمع این افراد امروز واکنش‌هایی نیز از سوی برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران داشته است؛ مجید فراهانی در این زمینه توئیت کرد:‌ به خشونت کشیدن اعتراض مدنی شهروندان مدافع حقوق حیوانات محکوم است.

وی با هشتگ «مدارا و تحمل» تاکید کرد:‌ اعتراض مدنی شهروندانی که در برابر تخلفات ولو قدیمی پیمانکاران با تجمع در برابر شهرداری تهران اعلام موضع کردند حداقل اقدامی بود که در مسیر تهران شهری برای همه باید رعایت می‌شد.

این اعتراض‌ها در حالی است که شهرداری تهران اعلام کرده بود فیلم منتشر شده مربوط به سال ۹۶ است اما با این حال پیمانکار متولی که عملکردش مورد اعتراض بوده مرداد امسال خلع ید شده است.

سید آرش میلانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز امروز با تایید موضوع سگ‌کُشی در پایتخت گفت: با مقصران این فاجعه برخورد سازمانی و قضایی می‌شود.

وی نوشت: «خبر تزریق اسید و کشتار غیرانسانی سگ‌های خیابان‌گرد تهران متاسفانه صحت دارد و توسط یکی از پیمانکاران شهرداری تهران صورت گرفته است». 

انتهای پیام/

 

کد خبر: 7905