واکنش کاربران به انتشار تصاویری از حیوان آزاری در فضای مجازی + تصاویر

جمعه،۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
واکنش کاربران به انتشار تصاویری از حیوان آزاری در فضای مجازی + تصاویر

گروه اجتماعی- ​انتشار ویدئویی با عنوان آزار سگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی، سبب شد تا کاربران فضای مجازی با هشتگ سگ‌کشی انزجار خود از این اتفاق اعلام کنند.

به گزارش پیام ایران، کلیپ تازه منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مختلف،  با این عنوان که شهرداری کهریزک اقدام به تزریق اسید و آزار سگ‌ها می‌کند، با واکنش تند کاربران فضای مجازی  مواجه شده است.

شهردار تهران در واکنش به انتشار این فیلم در فضای مجازی گفته است: «تصاویری که منتشر شده مربوط به سال ۱۳۹۶ است.»، شهردار کهریزک نیز درباره انتشار این ویدئو توضیح داد: انتساب این کلیپ به شهرداری کهریزک از بیخ و بن اشتباه است و ادعای مطرح شده در فضای مجازی را  تکذیب کرد.

بازنشر این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی مختلف با این ادعا که «به‌تازگی طی اقدامی افرادی تصمیم به عقیم کردن و کشتار سگ‌های خیابانی گرفتند.» با واکنش‌های مختلفی از سوی مردم در دنیای واقعی و مجازی مواجه شد.

در تحلیل این رفتار اولین نکته‌ای که به‌ ذهن مبادرت می‌کند این است که در کشوری با زمینه‌ای اسلامی که آسیب زدن به هر موجود زنده‌ای طبق موازین شرعی و عرفی، حرام و به‌دور از شأن انسانی است، چنین اقدامی چه توجیه عقلانی و عرفانی می‌تواند داشته باشد؟ حیوان آزاری نه تنها در قرآن که در احادیث نقل شده از ائمه معصوم به‌شدت نفی شده است. پیامبر اسلام در این‌باره می‌فرمایند: « لَعنَ اللّه ُ مَن مَثَّلَ بالحَيوانِ.» یعنی لعنت خدا بركسى كه حيوانى را مُثْله كند.

ناگفته نماند مصون داشتن حیوان از آزار و اذیت در بهره‌برداری و وارد نکردن صدمه و آسیب به پیکر حیوان و حرمت‌گذاری حیوان و ... از حقوقی است که شرع با تعبیرهای گوناگون و در قالب احکام تکلیفی به آنها سفارش کرده و حمایت از این حقوق را از مسلمانان خواسته است. رعایت این حقوق بر مالک حیوان و دیگران واجب است.

در ادامه نمونه‌هایی از نظرات کاربران فضای مجازی که با هشتگ سگ‌کشی در شبکه‌ اجتماعی به اشتراک گذاشته‌شده می‌بینید:

10429719_735.png

سگ کشی

10429721_967.png

10429722_894.png

10429723_830.png

سگ کشی

سگ کشی

سگ کشی

سگ کشی

سگ کشی

سگ کشی

سگ کشی

سگ کشی

انتهای پیام/

کد خبر: 7971