هجوم سرمایه گذاران در جهان به بازار طلا

دوشنبه،۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
هجوم سرمایه گذاران در جهان به بازار طلا

گروه اقتصادی- کشتی سهام آسیایی امروز در حالی که جدیدترین دور تشدید تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، اعتماد به نفس اقتصاد جهانی را به لرزه درآورده، غرق شد و سرمایه‌گذاران به اوراق قرضه و طلا پناه آوردند.

به گزارش پیام ایران به نقل از رویترز، روز دوشنبه، در حالی که جدیدترین دور تشدید تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، اعتماد به نفس اقتصاد جهانی را به لرزه درآورده است، کشتی سهام آسیایی غرق شد و سرمایه‌گذاران به اوراق قرضه و طلا، پناه آوردند.  

انتظار می‌رود سهام سایر نقاط جهان هم روند سقوط سهام آسیایی را دنبال کنند. شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰، تا به اینجای امروز ۰.۷ درصد افت کرده است. شاخص سهام یورواستاکس۵۰ اروپا هم در ساعات کار بازارهای آسیایی ۱.۱ درصد سقوط کرده است.  

سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از اواسط ۲۰۱۶ تا کنون رسید، در حالی که قیمت جهانی طلا تا بالاترین سطح خود از آوریل ۲۰۱۳ بالا رفت.  

روز جمعه، تنها چند ساعت پس از این که چین در تلافی تعرفه‌های قبلی، تعرفه واردات ۷۵ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را ۵ تا ۱۰ درصد افزایش داد، رییس‌جمهور ترامپ هم تعرفه واردات ۵۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را ۵ درصد بالا برد.  

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در حالی ۲.۰ درصد سقوط کرد که شاخص نیکی ژاپن ۲.۱۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.  

در بازار چین شاخص کامپوزیت شانگهای ۱.۲۷ درصد سقوط کرد، در حالی که شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ، با سقوط سنگین ۲.۹۸ درصدی روبرو شد.  

ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۵۳ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۱.۵۷ درصد از ارزش خود را از دست دادند. 

در بازار ارز، با هجوم سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن نظیر ین ژاپن، نرخ برابری دلار با یوآن تا ۱۰۴.۴۷ پایین آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 8033