ترامپ: دوباره پیروز شوم اقتصاد چین را با خاک یکسان می‌کنم

چهارشنبه،۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
ترامپ: دوباره پیروز شوم چین را با خاک یکسان می‌کنم

گروه بین الملل- ترامپ در روز سه شنبه گذشته طی توئیتی گفت که اگر من در انتخابات سال آینده پیروز شوم شرایط از این هم برای چین سخت تر خواهد شد .

به گزارش پیام ایران به نقل از راشاتودی، وی گفت: در صورتی که جنگ تجاری ادامه پیدا کنه اقتصاد چین با خاک یکسان خواهد شد به همین خاطر چین به دنبال توافق هر چه سریع تر  با امریکا است.

 دونالد ترامپ در روز سه شنبه گذشته طی توئیتی گفت:" فکر کنید چه بر سر چین خواهد آمد وقتی که من در انتخابات پیروز شوم؛ اوضاع برای این کشور خیلی سخت تر خواهد شد."

وی در ادامه گفت:" درست است که جنگ تجاری بین چین و امریکا هنوز ادامه دارد و مذاکرات در حال انجام است اما پکن بیشتر از این نخواهد توانست در برابر حملات مقاومت کند."

5253968_0.jpg

ترامپ در توضیحات بیشتر افزود:" اقتصاد چین در این جنگ تجاری زمین خواهد خورد و به دلیل خروج کمپانی های آمریکایی از این کشور بیکاری در چین زیاد خواهد شد و صادرات چین نیز صدمات جدی‌ای خواهد دید."

طی هفته ای که گذشت تعرفه‌های پنج درصدی و ۱۰ درصدی روی ۱۷۱۷ قلم کالا از مجموع ۵۰۷۸ کالای آمریکایی به ارزش ۷۵ میلیارد دلار وضع شدند. چین تعرفه بیشتر روی باقی این کالاها را از ۱۵ دسامبر اعمال خواهد کرد.

چین بیشتر بخش ضعیف و شکننده کشاورزی امریکا را هدف قرار داده است به طوری که صادرات گوشت گاو و گوشت خوک امریکا را با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه ها همراه کرده است.

جنگ تجاری اقتصاد جهانی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است به طوری که سرمایه گذاران طی این جنگ بیشترین آسیب را دیده اند همان طور که سهام امریکا در سه شنبه گذشته به شدت پایین آمد سرمایه گذاران نیز ضرر های بیشتری را متحمل شدند. اگر این جنگ تجاری ادامه پیدا کند کمپانی های بزرگ اقتصادی در سراسر جهان به خصوص در چین و امریکا ضرر هابی بیشتری متحمل خواهند شد و با وجود این اتفاق ها رکود در یک قدمی اقتصاد جهانی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 8166