هیلاری کلینتون: ترامپ دیپلماسی آمریکا را به ابزاری بی‌ارزش برای اخاذی تبدیل کرده

شنبه،۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

10630373_210.jpg

گروه بین الملل- ​وزیر خارجه اسبق آمریکا در سخنانی در نشست «حقوق زنان» به انتقاد از سیاست‌های مخرب و شیادانه رئیس‌جمهور این کشور پرداخت.

به گزارش پیام ایران، به نقل از شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا جمعه در نشست ”حقوق زنان“ که در دانشگاه جرج تاون برگزار شد، به انتقاد از دونالد ترامپ پرداخت.

وی گفت: ”ما دیگر دونالد ترامپ را شناخته‌ایم. ما می‌دانستیم که او یک تاجر فاسد بود که کلاهبرداری می‌کرد. ما می‌دانستیم که او و ستاد انتخاباتی‌اش دشمنان خارجی را دعوت به دستکاری در انتخاباتمان کردند و حالا می‌دانیم که او در مسیر وظایفش به عنوان رئیس جمهور، با ترجیح دادن منافع شخصی و سیاسی خود به منافع مردم آمریکا، ما را به خطر انداخته است. اما این موضوع در نهایت به چیزی بسیار فراتر از ترامپ مربوط است. موضوع مربوط به ماست؛ مربوط به اینکه ما چه ملتی هستیم. تاریخ ثبت می‌شود و جهان و فرزندانمان نظاره‌گر هستند.“

کلینتون این سخنان را پس از آن بیان کرد که یک نفر با ارائه شکایت اعلام کرده است ترامپ از قدرت خود برای ”درخواست مداخله یک کشور خارجی“ در انتخابات سال آینده آمریکا سوءاستفاده کرده است. ترامپ ۲۵ ژوئیه، یعنی چند روز پس از دستور توقف برخی کمک‌های نظامی به اوکراین، در تماسی تلفنی، از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، خواست درباره جو بایدن، رقیب انتخاباتی دموکراتش تحقیق کند و پیشنهاد کرد رودی جولیانی، وکیل شخصی وی و ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در این تحقیقات (به اوکراین) کمک کنند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان این هفته به عنوان بخشی از شکایت درباره فعالیت‌های ترامپ، تحقیقاتی را برای استیضاح وی آغاز کردند.

کلینتون درباره قدرت نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان گفت: ”ریاست دوراندیشانه وی باعث شده است مجلس نمایندگان، طرح مهمی در زمینه‌های مختلف از تضمین خدمات درمانی تا حفاظت از ما در برابر خشونت اسلحه تصویب کند.“ وی افزود: ”همه ما می‌دانیم که او به تازگی شروع تحقیق برای استیضاح رئیس‌جمهور را بر اساس مدرکی دال بر اینکه وی به سوگند خود به عنوان رئیس جمهور برای حمایت از قانون اساسی و حفاظت و دفاع از کشور وفادار نبوده است. او دیپلماسی آمریکا را به ابزاری بی ارزش برای اخاذی تبدیل کرده است. او موجب تحقیر و بدنامی کارکنان سیاست خارجی شده، و -بگذارید صادقانه بگویم- از پشت به آن‌ها خنجر زده است.“

انتهای پیام/

کد خبر: 8523