جمع آوری سیصد میلیون تومان کمک‌های مردمی برای ماندانا سوری

دوشنبه،۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
سیصد میلیون تومان کمک‌های مردمی برای ماندانا سوری

گروه فرهنگ و هنر- پوریا ذوالفقاری، منتقد سینما گفت: لطفا کمک رسانی به ماندانا سوری را متوقف کنید و این متن را بخوانید.

به گزارش پیام ایران، پوریا ذوالفقاری، منتقد سینما که پیگیر بیماری ام‌اس ماندانا سوری، بازیگر سینما و تئاتر بود، در صفحه اینستاگرامش از آخرین وضعیت کمک‌های نقدی که از سمت مردم و هنرمندان جمع‌آوری شد توضیحاتی ارائه داد:

"اول: دست تک تک تان را می‌بوسم. از سینماگرانی که علاوه بر کمک رسانی پیگیر و نگران حال همکارشان شدند تا عمومی دوستانی که پای کار آمدند و مبالغی کمک کردند که در زندگی شخصی شان هم رقم قابل توجهی بود؛ و حکم قطره‌هایی را پیدا کرد که دریا می‌سازند.

دوم: در نخستین پست مرتبط با این اتفاق از "فشار فزاینده مالی" نوشتم و در دومی از خطر "آوارگی و ویلچر نشین شدن او. " پس از رسیدن نخستین کمکها، اولین کاری که ماندانا کرد برداشتن آگهی‌های فروش وسایل شخصی اش از سایت دیوار بود. نمی‌دانم بیش از این چه باید بگویم که وضعیت مالی او روشن شود.


 ببیندید: فیلم - صحبتها و بغض ماندا سوری درباره بیماری و کم کار شدنش


سوم: بسیاری از میزان کمک مورد نیاز می‌پرسیدند. واقعا برای ما رسیدن به چنین رقمی دشوار بود. این بیماری به شکل پیشرفته اش با ماندانا هست و اقدامات درمانی برای جلوگیری از پیشرفت آن باید در طول زندگی او ادامه داشته باشد. مثل یک عمل جراحی نیست که انجام شود و تمام. ولی بیماری ماندانا و نداشتن درآمد به دلیل دشواری انجام کار، مجموعه‌ای مشکلات اقتصادی را به مشکلات جسمی و روحی او افزوده بود. من واقعا نمی‌دانم چه مبلغی برای تداوم درمان یک بیمار مبتلا به ام اس پیشرفته تا پایان زندگی اش کفایت می‌کند. با یک حساب و کتاب اولیه طبق گفته‌های ماندانا گفتم اگر رقمی شصت میلیون تومانی تهیه شود، تا سه یا چهارماه می‌توانیم هزینه‌های درمان را بپردازیم و شاید در این فاصله بتوان ماندانا را بیمه کرد و از هزینه‌ی درمان کاست. اما اتفاقی که با لطف و سخاوت شما افتاد، نگرانی ما را تا یک سال و شاید بیشتر عقب راند.

چهارم: سرنوشت کمک‌های مردمی در این دیار گاه چنان مبهم شده که اخلاقا وظیفه خود می‌دانم میزان و نحوه‌ی هزینه آن را اعلام کنیم. در آخرین صحبت امشبم با ماندانا او با ناباوری از رسیدن رقم کمک به حدود سیصد میلیون تومان خبر داد. می‌خواهم ضمن تشکر و تعظیم بسیار بسیار زیاد، بگویم ماندانا دست کم تا یکسال دغدغه مالی برای تهیه مایحتاج اولیه زندگی و درمان بیماری اش نخواهد داشت. اگر بتوان کار‌های بیمه او را انجام داد این مبلغ مدتی طولانی‌تر به کار درمانش خواهد آمد. در باره نحوه‌ی هزینه‌ای این مبلغ هر زمانی می‌توانید سوال بپرسید و از من و ماندانا سوری توضیح و مدرک بخواهید. ما با هر متر و معیار اخلاقی موظف به پاسخ دادنیم.

باز هم دنیایی سپاس. قدردان مهر و بزرگواری و سخاوت و اعتمادتان هستیم. شما ماندانا را نجات دادید."

چندی پیش در صفحات مجازی اخباری مبنی بر مبتلا شدن ماندانا سوری به بیماری ام‌اس و پیشرفته شدن بیماری‌اش منتشر شد. همچنین در این اخبار به هزینه‌های بالای درمان این بیماری نیز اشاره شد و پس از آن، هنرمندان و بازیگران با انتشار متن‌هایی از مردم خواستند به این هنرمند کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 8563