'نارضایتی' در خاندان آل‌سعود نسبت به بن‌سلمان پس از حملات آرامکو

پنج شنبه،۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
خبرگزاری رویترز گزارش داد:
'نارضایتی' در خاندان آل‌سعود نسبت به بن‌سلمان پس از حملات آرامکو

گروه بین الملل -برخی اعضای خاندان سلطنتی عربستان، به نوع مدیریت و رهبری محمد بن‌سلمان، ولیعهد این کشور  ابراز "نا امیدی" کرده‌اند.

به گزارش پیام ایران، به نقل از رویترز و به نقل از برخی اعضای خاندان سلطنتی عربستان و افراد بانفوذ این کشور نوشته که آنان نسبت به نوع مدیریت و رهبری محمد بن‌سلمان، ولیعهد این کشور، پس از بزرگترین حملات صورت گرفته به تاسیسات و زیرساخت‌های نفتی در تاریخ عربستان ابراز "نا امیدی" کرده‌اند.

 برخی از اعضای خاندان آل‌سعود نسبت به توانایی بن‌سلمان در "دفاع از بزرگترین کشور صادر کننده نفت" ابراز تردید کرده‌اند.

برخی مقامات ارشد دستگاه دیپلماسی عربستان و پنج نفر نزدیک به خاندان سلطنتی و افراد بانفوذ این کشور بدون اینکه نام‌شان منتشر شود این نگرانی را به این خبرگزاری گفته‌اند.

به گفته یکی از این افراد این نارضایتی‌ها در میان کسانی که منتقد نحوه به قدرت رسیدن محمد بن‌سلمان هستند، بیشتر وجود دارد.

برخی از این معترضان معتقدند که سیاست‌های تهاجمی بن‌سلمان علیه ایران یکی از دلایل وقوع اتفاقات اخیر بوده است.

یکی از این افراد بانفوذ که به خاندان سلطنتی نیز نزدیک می‌گوید که "نارضایتی‌های متعددی" در خصوص نوع رهبری ولیعهد وجود دارد و اینکه "چگونه آنان متوجه انجام چنین حملاتی به آرامکو نشده بودند؟"

به گفته این فرد برخی از شخصیت‌های مطرح و بانفوذ در عربستان "هیچگونه اطمینان و اعتمادی" به بن‌سلمان ندارند. این گفته‌ را برخی دیپلمات‌های ارشد سعودی نیز تایید کرده‌اند.

عربستان سعودی بزرگترین تولید کننده نفت جهان است و بن‌سلمان ولیعهد و جانشین پدر ۸۳ ساله‌اش می‌باشد. او از زمان به قدرت رسیدن بعنوان جانشین پادشاه دست به اصلاحات اجتماعی متعددی در عربستان سعودی زده است.

حملات روز شنبه ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان موجب اختلال در دست کم نیمی از تولید نفت روزانه عربستان شد به طوری که در همان برآوردهای اولیه معلوم شد عربستان بیش از پنج میلیون بشکه از ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه ای روزانه خود را از دست داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 8611