ورود مجلس به ماجرای ابتلا به ایدز در لردگان

شنبه،۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
ورود مجلس به ماجرای ابتلا به  ایدز در لردگان

گروه اجتماعی- نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اعزام هیئتی از این کمیسیون به روستای چنار محمودی شهرستان لردگان برای بررسی ادعای ابتلای تعدادی از روستاییان به ویروس ایدز خبر داد.

به گزارش پیام ایران، محمد حسین قربانی اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفته جاری ضمن بررسی موضوع ابتلای تعدادی از روستاییان چنار محمودی از توابع شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به ایدز هیأتی از کمیسیون را به این روستا اعزام خواهد کرد.

وی گفت که کمیسیون گزارش جامعی از علل وقوع این اتفاق دارد اما با سفر به این روستا می‌خواهد با مردم و مسئولان مربوطه در مراکز بهداشتی صحبت کرده تا با بدست آوردن گزارش میدانی نتیجه نهایی را به کمیسیون اعلام کند.

چهارشنبه هفته گذشته خبری درباره در تجمع مردم روستای چنارمحمودی از توابع لردگان استان چهار محال و بختیاری در اعتراض به ابتلای افرادی به ایدز در پی استفاده از سرنگ آلوده منتشر شده که طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان چهارمحال پرونده ای در این باره تشکیل و یک بهیار بازداشت شده است.


بیشتر بدانید:

راه‌های انتقال HIV در لردگان مشخص است / ابهامی وجود ندارد

جزئیاتی جدید از ابتلای ایدز در لردگان؛ کودک 7 ماهه در میان مبتلایان

تشکیل پرونده درباره سرنگ آلوده شهرستان لردگان | یک بهیار بازداشت شد + فیلم


امروز وزیر بهداشت گفت که سرنگ آلوده هرگز عامل شیوع ویروس HIV در روستای چنارمحمودی نبوده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت هم اعلام کرد که بیماران بین 5 تا 10 سال قبل به ایدز مبتلا شدند و استفاده از سرنگ آلوده در نمونه‌گیری قندخون در بهترین شرایط و با در نظر گرفتن بالاترین آمار مبتلایان نمی‌تواند به تعداد انگشتان دست آلودگی ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کد خبر: 8650