آخرین پیگیری‌ها در زمینه لردگان از زبان نماینده منطقه / آمار دقیقی از مبتلایان وجود ندارد

يکشنبه،۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
آخرین پیگیری‌ها در زمینه لردگان از زبان نماینده منطقه / آمار دقیقی از مبتلایان وجود ندارد

گروه سیاسی - نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مردم آرامش خود را حفظ کرده و اجازه دهند تا دلایل ابتلای گروهی از افراد به بیماری اچ آی وی، از طریق چارچوب اداری و کارشناسی روشن شود. مجلس نیز با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

محمد خالدی سردشتی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص ابتلای گروهی از مردم روستای چنارمحمودی به بیماری اچ آی وی از طریق سرنگ آلوده بیان کرد: چند روزی است که اخباری در خصوص این موضوع در رسانه‌ها منتشر شده است و هفته گذشته بنده از این موضوع مطلع شدم و با توجه به اهمیت موضوع با وزیر بهداشت تماس گرفتم تا این وزارتخانه از طریق کانال قانونی این موضوع را با توجه به اهمیتی که دارد بررسی کند.

وی در ادامه اظهار کرد: مردم نسبت به این موضوع گلایه‌مند بودند و اعتراض‌هایی نیز داشتند. بنده شخصا در مسجد روستا حاضر شدم و با بزرگان و افراد روستا صبحت کردم و گلایه آن‌ها را شنیدم. امروز نیز بر حسب وظیفه در مجلس حضور یافته و از هیئت رئیسه دستور گرفتم تا تحقیق و تفحص دقیقی در رابطه با این موضوع صورت گیرد.  از سوی دیگر براساس دستور رئیس مجلس، کمیسیون بهداشت و درمان نیز موظف به اعزام گروهی به منطقه برای بررسی این موضوع شد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: باید این موضوع از کانال علمی و کارشناسی دنبال شود. ما شاهد ناآرامی هایی در سطح روستا بودیم که خوشبختانه اکنون به اتمام رسیده و آرامش در روستا برقرار است. با همکاری هیئت رئیسه مجلس این موضوع با جدیت دنبال می‌شود تا کاملا روشن گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: بنده به وزیر بهداشت نیز تذکر می‌دهم تا از اظهار نظرهای غیر کارشناسی در این زمینه خودداری شود؛ چرا که برخی از اظهارنظرهای غیر کارشناسی باعث ناآرامی در سطح روستا شده بود. تلقی بنده این است که اصل موضوع هنوز مشخص نشده است، اما مردم باید آرامش خود را حفظ کرده و اجازه دهند این مسئله در چارچوب مقررات اداری و در حوزه علوم پزشکی حل شود.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده مردم مطالبات آنها را پیگیری خواهم کرد. آمار دقیقی از مبتلایان وجود ندارد.  اعلام آمار مبتلایان به برخی از بیماری‌ها بر حسب پروتکل وزارت بهداشت محرمانه است و اکنون نیز آمار دقیق باید از سوی وزارت بهداشت اعلام شود.

وی در پایان گفت: پس از کامل شدن تحقیقات به مردم اطمینان می دهیم که گزارش کامل به آنها ارائه شود. منشا دقیق بیماری هنوز روشن نیست و ما مطالبه به حق مردم را دنبال می‌کنیم تا دلایل این بیماری و منشا آن با تحقیق و تفحص دقیق روشن شود.

انتهای پیام/

منبع: isna

کد خبر: 8668