وزارت ارشاد از تهیه‌کننده و کارگردان «متری شیش و نیم» شکایت کرد

پنج شنبه،۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
وزارت ارشاد از تهیه‌کننده و کارگردان «متری شیش و نیم» شکایت کرد

گروه فرهنگ و هنر- حاشیه‌های قاچاق فیلم‌های سینمایی و انتشار آن در فضای مجازی، به شکایت از یک تهیه‌کننده و کارگردان رسید.

به گزارش پیام ایران جریان قاچاق فیلم‌های سینمایی و انتشار آن در فضای مجازی آن هم با کیفیت بالا، سوژه رسانه‌ها شده و حاشیه‌ها و واکنش‌های فراوانی را از سوی صاحبان آن آثار به دنبال داشته است. البته جریان فقط به اینجا ختم نمی‌شود؛ چون رسانه‌های خارجی نیز این قضیه را دنبال و منتشر کردند.

روی سخن برخی عوامل این فیلم‌ها به سمت وزارت ارشاد بود که می‌گفتند، این وزارتخانه باعث انتشار غیرقانونی آثارشان است و نسخه‌ها از آنجا به بیرون درز کرده است؛ اما سازمان سینمایی هم در جواب گفت که از طریق مقامات قضایی موضوع را پیگیری خواهد کرد.

این جریان و حاشیه‌های آن انگار انتها ندارد؛ تا جایی که مطلع شدیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سید جمال ساداتیان و سعید روستایی (تهیه کننده و کارگردان متری شیش و نیم) در دادگاه رسانه به خاطر نشر اکاذیب، تهمت و ... شکایت کرده است.

حالا باید دید مقصر اصلی قاچاق فیلم‌ها کیست و جای این سوال باقی می‌ماند که آیا صاحبان آثاری که منافعشان از دست رفته باید از وزارت ارشاد شکایت کنند یا این وزارتخانه باید آن‌ها را به دادگاه بکشاند و یا قرار است از راه‌های دیگری این جریان حل شود؟

پیشتر، سید جمال ساداتیان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «متری شیش‌ونیم» به دلیل انتشار نسخه قاچاق این فیلم سینمایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکایت کرده بود.

سیدجمال ساداتیان، تهیه‌کننده فیلم «متری شیش‌ونیم» در این مورد می‌گوید: «نسخه‌های قاچاق «متری شیش‌ونیم» که این روزها در فضای مجازی منتشر شده است به هیچ‌وجه پرده‌ای نیست. ما یک کپی خام را به کمیته پروانه نمایش وزارت ارشاد داده بودیم تا ببینند و نظرشان را بگویند. این همان نسخه‌ای است که حالا در بازار قاچاق منتشر شده است».

تهیه‌کننده «متری شیش‌ونیم» با اشاره به اینکه به مراجع قضایی شکایت کرده‌اند گفت: «ما از طریق مراجع قضایی و قانونی در حال پیگیری این تخلف هستیم چون حق بزرگی از ما ضایع شده است، باید سیستم قضایی کشور به آن رسیدگی کند و تکلیف ما در این زمینه روشن بشود. به زعم من، مدیران ارشد وزارت ارشاد در این مورد سهل‌انگاری کرده‌اند. شاید این کپی توسط آنها در اختیار کارمندان رده‌های پایین‌تر وزارتخانه یا سازمان سینمایی قرار گرفته است. امیدوارم مسئولان وزارت ارشاد همکاری بیشتری کنند تا بتوان این شخص خاطی را پیدا کرد و به این طریق این مسیر را امن کنیم تا بقیه هم وقتی کپی فیلم‌هایشان را به ارشاد تحویل می‌دهند، دیگر نگران نباشند»

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر: 8842