تست شخصیت شناسی؛ کدام تصویر باعث ترس شما می‌شود؟

سه شنبه،۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
تست شخصیت شناسی؛ کدام تصویر باعث ترس شما می‌شود؟

گروه علم و دانش - در این مطلب به هشت فوبیای متداول و نکاتی که این فوبیا‌ها درباره شخصیت افراد مبتلا به آن‌ها می‌گوید، اشاره خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری پیام ایران ، بعضی از ما با دیدن مار یا عنکبوت، استرسی می‌شویم و بعضی هم از ارتفاع می‌ترسیم و به محض سوار شدن به هواپیما، در دل‌مان آشوبی به پا می‌شود. در این بین، عمیق‌ترین و بیشترین ترس شما در زندگی از چیست؟

هرچند معمولا مردم دوست ندارند در این باره صحبت کنند و از چیز‌هایی بگویند که با دیدن‌شان، دست و حتی پایشان شروع به لرزیدن می‌کند، اما محققان دانشگاه ییل آمریکا طبق پژوهش‌هایشان که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده می‌گویند اگر دوست دارید در خصوص یک فرد اطلاعاتی به دست بیاورید، شاید بهتر باشد درباره ترس‌های او بیشتر بدانید چراکه فوبیا‌ها می‌توانند چیز‌های جالبی در خصوص شخصیت افراد مبتلا بیان کنند.

در این مطلب به هشت فوبیای متداول و نکاتی که این فوبیا‌ها درباره شخصیت افراد مبتلا به آن‌ها می‌گوید، اشاره خواهیم کرد. در خور ذکر است بعضی از این نکات، ممکن است برای همه افراد صدق نکند.

عنکبوت | اهل خطر هستید

تست شخصیت شناسی؛ کدام تصویر باعث ترس شما می‌شود؟

ترس از عنکبوت، ترسی متداول بین انسان‌هاست و به طور مثال در آمریکا از هر سه خانم، یک نفر حتما از عنکبوت می‌ترسد. البته این ترس در بین آقایان نیز رواج دارد و افراد زیادی با فرهنگ‌ها و شخصیت‌های مختلف ممکن است این ترس را داشته باشند. روان‌شناسان معتقدند کسانی که از عنکبوت می‌ترسند، معمولا احساس تنفر بسیار زیادی درباره یک سری موضوعات در وجودشان دارند که تلاش می‌کنند مثل عنکبوت، تار‌هایی را روی آن‌ها ببافند و پنهان‌شان کنند! در ضمن، ترس از عنکبوت می‌تواند فرد را به انسانی اهل خطر کردن تبدیل کند.


مار | از هیجان فرار می‌کنید

تست شخصیت شناسی؛ کدام تصویر باعث ترس شما می‌شود؟

مار‌ها این خزنده‌های وحشتناک، ممکن است باعث فرار افراد زیادی از دور و برشان شوند. همان‌طور که می‌دانید معمولا مار‌ها تصویر منفی در کتاب‌های تاریخی دارند. بر اساس تحقیقات، ترس از مار می‌تواند به دلیل این باشد که در ادبیات و کتاب‌های به خصوص داستانی، مار نماد پلیدی است؛ بنابراین کسانی که از مار می‌ترسند، معمولا تعداد زیادی کتاب خوانده‌اند و حافظه قوی‌تری هم نسبت به سایر مردم دارند. همچنین این افراد از فعالیت‌هایی که هیجان زیادی را می‌طلبد، فراری هستند.


ارتفاع | جزئی نگر هستید

تست شخصیت شناسی؛ کدام تصویر باعث ترس شما می‌شود؟

ترس از ارتفاع، فوبیای دیگری است که افراد به میزان‌های مختلف به آن دچار هستند. محققان بر این باورند که نداشتن احساس تعادل در زندگی و بی‌نظمی می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد و بالا رفتن و ارتفاع گرفتن، این احساس‌ها را در وجود فرد بیشتر و پر‌رنگ‌تر می‌کند. در ضمن افرادی که از ارتفاع می‌ترسند، بسیار به جزئیات حساس هستند و به نوعی می‌توان گفت بسیار جزئی نگر هستند و از این‌که کنترل خود را در انجام هر کاری از دست بدهند، متنفرند.


پرواز | قوه تخیل بالایی دارید

تست شخصیت شناسی؛ کدام تصویر باعث ترس شما می‌شود؟

ترس از پرواز مانند ترس از ارتفاع است، اما اندکی تفاوت دارد. خطر سفر با خودرو در جاده بیشتر از سفر با هواپیماست، اما اغلب افرادی که ترس از پرواز دارند، قادر به درک این موضوع نیستند! محققان به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که ترس از پرواز دارند، معمولا قوه تخیل بالایی دارند و نمی‌توانند درصد اتفاق افتادن یک موضوع بد را در ذهن‌شان کاهش دهند، حتی اگر آن اتفاق غیر ممکن باشد!


رعد و برق | قلب مهربانی دارید

تست شخصیت شناسی؛ کدام تصویر باعث ترس شما می‌شود؟

همه ما شاید تجربه لحظه‌هایی را داشته باشیم که صدای رعد در آسمان و برق آن، ما را مبهوت می‌کند. کسانی که این حالت را دارند، مستعد ترس و اضطراب هستند، اما با این حال، در بین دیگران شخصیت قابل قبولی دارند. اگر شما از رعد و برق می‌ترسید به این معناست که قلب مهربانی دارید یا پدر و مادری هستید که اغلب تمایل دارید نگران فرزندتان باشید.


تزریق | خیلی احساساتی هستید

تست شخصیت شناسی؛ کدام تصویر باعث ترس شما می‌شود؟

تزریقات چیزی نیست که همه انسان‌ها از آن لذت ببرند، اگرچه بیشتر ما در مطب دکتر روی صندلی بدون سر و صدا می‌نشینیم، زیرا می‌دانیم تزریقات برای سلامتی و خوب شدن‌مان مفید است. اگر شما جزو افرادی هستید که به صورت غیرمنطقی از تزریقات و آمپول می‌ترسید، به این معناست که شما بیش از اندازه با شخصیت درونی خودتان در ارتباط هستید. تزریقات و فرو رفتن سوزن در بدن برای این افراد مانند این است که چاقو به آن‌ها خورده باشد و هر لحظه احتمال مرگ برای خود می‌دهند! افرادی که از تزریقات و آمپول می‌ترسند، غرایز و احساسات عمیقی دارند و خیلی آدم‌های احساساتی محسوب می‌شوند.


میکروب‌ها | منظم و شاید وسواسی باشید

تست شخصیت شناسی؛ کدام تصویر باعث ترس شما می‌شود؟

شاید باورتان نشود، اما یکی از هشت فوبیای رایج در دنیا، ترس از میکروب است! گاهی چیز‌هایی که آن‌ها را نمی‌بینیم، باعث ترس ما می‌شوند و میکروب‌ها مثال خوبی در این باره هستند. افرادی که از میکروب و باکتری می‌ترسند، ممکن است کمی درگیر وسواس باشند، اما قسمت روشن ماجرا این است که این افراد آدم‌های تمیز و مرتبی هستند که دوست دارند همه چیز پاکیزه باشد؛ بنابراین چنین افرادی، خیلی منظم هستند و اگر این ویژگی شخصیتی‌شان را مدیریت کنند، به احتمال زیاد وسواسی نخواهند شد.


شلوغی | درون‌گرا و کم‌صبر هستید

تست شخصیت شناسی؛ کدام تصویر باعث ترس شما می‌شود؟

ترس از جمعیت و شلوغی یکی از انواع ترس از اجتماع است و یک نوع اضطراب اجتماعی محسوب می‌شود. جمعیت زیادی از انسان‌ها در یک مکان مثل حضورشان در بازار، می‌تواند هر فردی را بترساند. اگر این ترس باعث شود مثلا شما از خانه بیرون نروید یا کار‌های مشخصی را هم که عادی است انجام ندهید، در این صورت می‌توان گفت به چنین فوبیایی دچار شده اید. کسانی که ترس از شلوغی و جمعیت دارند، اغلب دوست دارند خانه‌نشین باشند و شخصیتی درون‌گرا دارند که ترجیح می‌دهند در گروه‌های کوچک عضو شوند یا در تنهایی باشند. همچنین تحمل و صبر چنین افرادی، کمتر از بقیه به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: خراسا

کد خبر: 8980