آلبوم جدید همایون شجریان و علیرضا قربانی منتشر شد

دوشنبه،۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
آلبوم جدید همایون شجریان و علیرضا قربانی منتشر شد + دانلود قانونی

گروه فرهنگ و هنر - طلسم انتشار آلبوم «افسانه چشمهایت» پس از ۵ سال شکسته شد و دیروز ۱۹ آبان ماه این آلبوم که اثر مشترکی از همایون شجریان و علیرضا قربانی با آهنگسازی مهیار علیزاده است وارد مارکت موسیقی ایران شد.

آلبوم افسانه چشم‌هایت اثر مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی پس از انتظاری نسبتا طولانی بالاخره منتشر شد. اولین خبر‌ها از تولید این آلبوم به مردادماه سال ۹۳ بر می‌گردد. اکنون پس از پنج سال این وعده تحقق یافته است. این مجموعه شامل ده آهنگ در سبک موسیقی کلاسیک ایرانی است و آهنگسازی آن بر عهده مهیار علیزاده بوده است.

بخشی از این قطعات بر روی اشعاری از نیما یوشیج تالیف شده و بخش دیگر نیز بر روی سروده‌هایی از شاعران معاصر از جمله احمد شاملو، محمدرضا شفیعی کدکنی، محمدعلی بهمنی، سیمین بهبهانی و علیرضا کلیایی. امید است که این دو خواننده پرطرفدار با اثر جدیدشان نظر مخاطبان خود را بیش از پیش جلب نمایند.

افسانه چشم‌هایت و ماجرای جنجالی ایران مال

انتشار ویدئوی تبلیغاتی آلبوم افسانه چشم‌هایت که در فضای پروژه جنجالی"ایران مال" ضبط شده است باعث ایجاد حاشیه و انتقاد شد. 
در ابتدای این حاشیه ها، روزنامه جوان در یادداشتی انتقادی از "ایران مال" به‌عنوان نماد «ابتذال سرمایه، انفعال اخلاق و سمبل مصرف‌گرایی» یاد می‌کند و سایت جوان آنلاین نیز خطاب به همایون شجریان می‌نویسد: «برای ایران بخوانید، نه ایران مال.»

همایون شجریان نیز در پاسخ این تخریب‌ها و برخی انتقاد‌ها، با طرح این پرسش که اگر "ایران مال" اصولا اینقدر مسئله‌ساز است چرا تعطیلش نمی‌کنند، نوشته است: "تا امروز که روزانه هزاران نفر از اقشار مختلف مردم به بازدید و خرید و عکس یادگاری می‌پرداخته‌اند خبری از ایشان نبود! تا عکسی از همایون در کتاب خانه دیده شد آتش خشم شعله زد! "

کد خبر: 9172