هشدار‌هایی درباره مصرف شیر اسب و الاغ

يکشنبه،۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
هشدار‌هایی  درباره مصرف شیر اسب و الاغ

گروه سلامت - ​سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تولید و فروش شیر الاغ به صورت بهداشتی و با مجوز وزارت بهداشت توضیح داد.

به گزارش  پیام ایران ، سازمان غذا و دارو مجوز سلامت شیر الاغ صادر نکرده است

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: تاکنون درخواستی برای تولید شیر الاغ که سلامت آن مورد تأیید سازمان غذا و دارو باشد نداشته‌ایم و مجوزی برای تولید شیر الاغ صادر نشده است.

او بیان کرد: در برخی کشورها شیر الاغ به صورت محدود و صنعتی تولید می‌شود و باتوجه به آنکه فرآیند پاستوریزه کردن شیر الاغ با شیر گاو متفاوت است و پیچیدگی‌های خاصی دارد، هزینه تولید بیشتر و قیمت شیر الاغ بالا بوده و نیازمند استانداردهای زیادی است.

10921265_209_0.jpg

ماجرای فروش شیر الاغ در فضای مجازی و لبنیاتی‌ها

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه برخی افراد در فضای مجازی اقدام به فروش شیر الاغ می‌کنند، ادامه داد: به دلیل آنکه تاکنون هیچ شیر الاغ مجوزی از سازمان غذا و دارو نگرفته است، فروش شیر الاغ در فضای مجازی و واحدهای صنفی لبنیاتی ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود.

جهانپور تأکید کرد: فروش شیر الاغ در فضای مجازی و واحدهای صنفی لبنیاتی ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود؛ مردم در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند و تخلف را گزارش کنند.

10921266_303.jpg

همه آنچه درباره شیر الاغ باید بدانید

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره عوارض مصرف شیر الاغ بدون مجوز به مردم هشدار داد و گفت: شیر الاغ فرآیند پاستوریزه کردن دشوارتری نسبت به شیر گاو دارد و احتمال انتقال بیماری‌های عفونی در آن بیشتر است؛ چنانچه شیر الاغ غیربهداشتی مصرف شود، احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وجود دارد.

جهانپور تأکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند که احتمال انتقال بیماری عفونی از شیر الاغی که به صورت غیربهداشتی تولید شده است، بیش از شیر گاو  است و مصرف شیر الاغ غیر بهداشتی سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

او با اشاره به برخی تبلیغات درباره فواید شیر الاغ، اظهار کرد: درباره برخی فواید شیر الاغ اغراق می‌شود.

10921256_167.jpg

انتهای پیام/

 

کد خبر: 9253