توصیه های طلایی برای کاهش وزن

سه شنبه،۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۶

وزن کم کردن اقدام ساده ای نیست و برای بعضی افراد گاهی تبدیل به کابوسی همیشگی و بی پایان می شود. معمولا برنامه های غذایی ای که در مدت کوتاهی وزن شما را پایین می آورند، در مدت کوتاهی هم جبران می شوند. این درحالی است که نتیجه نگرفتن از یک برنامه رژیمی مشخص باعث ایجاد حالت سرخوردگی و درماندگی در افراد می شود. در ادامه به ذکر موضوعاتی می پردازیم که توجه به آنها قبل از شروع رژیم لاغری، به شما کمک بزرگی خواهد کرد تا زودتر و بهتر به وزن دلخواهتان برسید.

پروتئین مصرفی تان را افزایش دهید

اگر می خواهید وزن کم کنید باید از ارزش کلیدی این ماده غذایی در مسیر کاهش وزن آگاه باشید. پروتئین سرعت متابولیسم را در بدن افزایش می دهد و به این ترتیب بدنتان چربی بیشتری می سوزاند. برای رسیدن به وزن مطلوب باید ۴/۱ غذای روزانه شما را پروتئین تشکیل دهد. برای حفظ سلامتی تان پیشنهاد می کنیم که این ماده را از منابع غیر حیوانی همچون سبزیجات، بروکلی، غلات، حبوبات، پنیر توفوو قارچ تامین کنید. اما سایر منابع پروتئین عبارتند از: ماهی سالمون، گوشت بوقلمون، مرغ، تخم مرغ و برنج قهوه ای.

وعدهای غذایی تان را به ۵ نوبت در شبانه روز افزایش دهید

این به آن معناست که هر ۵ساعت یک بار در طول شبانه روز چیزی بخورید. با این روند سرعت سوخت و ساز بدنتان بالا می رود و راحت تر وزن کم می کنید. فراموش نکنید که هیچ وعده غذایی را حذف نکنید، حتی اگر فرصت کمی داشته باشید. بهتر است صبحانه را شاهانه ولی سالم برگزار کنید. ویتامین های مورد نیاز خود را در این وعده غذایی از فرم طبیعی آن به دست آورید. به طور مثال آب میوه های مصنوعی که مملو از مواد قندی هستند، نوشیدنی های مناسبی برای این وعده به شمار نمی روند. و آخر اینکه حتما آخرین وعده غذایی تان را ۲ساعت قبل از وقت خواب میل کنید تا بدنتان فرصت کافی برای سوزاندن آن داشته باشد.

از کربوهیدرات ها غافل نشوید

معمولا گفته می شود کربوهیدرات ها باعث افزایش وزن می شوند. ولی این گفته صحیح نیست و مصرف متناسب وبه اندازه کربوهیدرات ها انرژی مورد نیاز بدن شما برای ورزش و سایر فعالیت های بدنی را فراهم می کنند. منابع کربوهیدرات عبارتند از: غلات، برنج، سبزیجات، میوه ها، نان، ذرت، سیب زمینی و پاستا. آنها را از برنامه غذایی خود حذف نکنید اما مقدار آن را کاهش دهید.

آب فراوان بنوشید

 این کار به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند. نوشیدن ۲ لیترآب در روز هم زمان با رژیم کاهش وزن، کمک بزرگی به شمار می رود. بهتر است با معده خالی آب بنوشید. اگر طعم آب ساده را دوست ندارید می توانید بخشی از مایعات مورد نیاز خود را از دمنوش های مختلف تامین کنید. آب میوه های طبیعی هم گزینه های مناسبی هستند به شرط آن که تا قبل از ظهر نوشیده شوند.

فعالیت بدنی داشته باشید

حتما در کنار رژیم لاغری ورزش کنید. این کار سوخت و ساز بدنتان را افزایش می دهد. ورزش های هوازی مثل ایروبیک، زومبا، دویدن و دوچرخه سواری کمک بزرگی به کاهش وزن می کنند.

منبع:health.onehowto.com

انتهای پیام/

کد خبر: 93