مطهری: بنزین با اصرار رهبری سهمیه بندی شد

چهارشنبه،۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

13980518000292_test_photon.jpg

گروه سیاسی -  علی مطهری گفت : بنزین با اصرار رهبری سهمیه بندی شد.

به گزارش  پیام ایران ، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان پیرامون افزایش قیمت بنزین گفت: یکی دو سالی هست که این مسئله به عنوان یک امر ضروری در کشور مطرح شده است؛ مجلس این اختیار را به دولت داده بود دولت هم انجام می داد با این که ضرورت کار را می دانست هر دفعه بهانه‌ای می آورد و از این اقدام سرباز می زد. مجلس هم چند بار خیز برداشت ولی هیچ پیشنهاد رای نیاورد و دولت و مجلس توپ را در زمین هم می انداختند و زیر بار نمی رفتند؛ اینجا رهبری وارد شدند و فشار آوردند که چرا هیچ کاری نمی کنید به دولت چند بار گفته بودند مسئله بنزین چه شد و چرا اقدامی نمی کنید با این که دولت و مجلس مخالف بودند ولی این کار را انجام دادند.

مطهری افزود: در این که بسیار بد عمل شد (طرح بنزینی اخیر) تردیدی نیست. اقدام عجیب و بسیار تندی داشتند و مردم را اصلا توجیه نکردند. اینکه به صورت ناگهانی این کار را انجام دادند بی احترامی به مردم بود برای همین ما به دنبال استیضاح وزیر کشور هستیم؛ حتی اگر در شرایط عادی بودیم در حد استیضاح رئیس جمهور هم پیش می رفت خسارتی که بعد از این اتفاق وارد شد قابل گذشت نیست ولی اکنون استیضاح رئیس جمهور به صلاح نیست.

مطهری تاکید کرد: مجلس از جزئیات و زمان اجرای طرح سهمیه بندی خبر نداشت. اصلا بعد از این جریان نمایندگان می خواستند تصمیم را برگرداند ولی بعد که پیام رهبری آمد این کار انجام نشد؛ آقای لاریجانی هم اشتباه کرد که گفت مجلس خبر داشته است. درباره مسئله بنزین آقای روحانی هم چون می‌خواست بگوید مخالف بودم و به من تحمیل شد گفت که من از زمان اجرا خبر نداشتم وقتی هم دولت اصرار رهبری را دید طرح را آورد. البته من نمی‌گویم رهبری از جزئیات طرح خبر داشته یا نه.

واکنش واعظی

 رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اظهارات علی مطهری مبنی بر اینکه رئیس جمهور مخالف اجرای طرح سهمیه بندی بنزین بودند و بنابر بر دستور رهبر انقلاب این طرح اجرا شده است، اظهار داشت: خیر، اینگونه نیست.

 آقای رئیس جمهور مخالف اجرای این طرح نبودند. اگر آقای مطهری این صحبت را کرده باشند که رئیس جمهور مخالف بودند و رهبر انقلاب دستور دادند من تایید نمی کنم.

علی ربیعی نیز درباره اظهارات روز گذشته علی مطهری مبنی بر اینکه افزایش قیمت بنزین با اصرار رهبری صورت گرفته و دولت با این موضوع مخالف بوده است و نسبت دادن مساله بنزین به رهبر انقلاب گفت: اصرار رهبری بر اصلاح ساختار اقتصادی بود. رهبر انقلاب تنها مصوبه سران قوا را تایید کردند حتی یکبار خدمت ایشان ارسال شد و ایشان گفتند سران سه قوه تایید کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 9387