چگونه در کمتر از یک دقیقه بر استرس خود غلبه کنیم؟

پنج شنبه،۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
چگونه در عرض پنج ثانیه بر استرس خود غلبه کنیم؟

گروه علمی - عصبی شدن از تغییرات مهم زندگی، امری عادی است. این درحالی است که افرادی که اختلال اضطرابی دارند، خیلی راحت احساساتشان از کنترل خارج می‌شود و از کوره در می‌روند.

به گزارش  پیام ایران ،  اگر تا به حال اضطراب را تجربه کرده باشید، احساس ترس و عصبی بودن را درک خواهید کرد. تصور کنید که ذهن شما در یک دور مداوم از نگرانی گیر کرده است و مهم نیست که چقدر تلاش کنید، شما قادر به شکستن آن چرخه نیستید. این می تواند یک واقعه واقعاً ترسناک باشد زیرا خیلی وقت طول نمی کشد تا اضطراب تعمیم یافته به یک حمله وحشت تمام عیار تبدیل شود.

به همین دلیل است که باید خود را برای استراتژی‌های مقابله‌ای آماده کنید تا فوراً با آن افکار ترسناک و موقعیت‌های اضطرابی مقابله کنید. البته توصیه می شود برای مقابله با اختلال اضطراب و عوارض ناشی از آن، با یک متخصص مشورت کنید.

در اینجا با مؤثرترین راهبردهای پنج ثانیه‌ای که ممکن است در مواقع ناراحت کننده مفید واقع شود، آشنا می‌شوید:

۱. شمارش معکوس

اگر احساس می کنید افکار اضطرابی در حال خزیدن به درون شما هستند ، شمارش معکوس را از پنج شروع کنید (با صدای بلند در صورت امکان) به یک. این به شما کمک می کند تا کنترل افکار خود را به دست گیرید و قطار اضطراب افکار را متوقف کنید. آن را هر چند بار که لازم باشد تکرار کنید.

۲. قانون سه

لحظه‌ای که دچار اضطاب می‌شوید، به اطراف نگاه کنید و سه چیز را که می‌بینید، نام ببرید. این می‌تواند یک شخص، یک درخت یا حتی یک ایستگاه مترو باشد. در حال حرکت به جلو، سه صدایی را که می توانید واضح بشنوید و با صدای بلند بگویید ، نام ببرید. این اقدامات به قطع افکار اضطراب شما کمک می کند و به تازگی ذهن شما کمک می کند.

۳. آن را با صدای بلند بگویید

انگیزه اصلی این غلبه، شکستن حلقه افکار نگران کننده و منحرف کردن ذهن شما است.

اگر احساس فرو رفتن در وحشت دارید ، شروع به گفتن اظهارات مثبت با صدای بلند کنید تا متوجه شوید چه اتفاقی می‌افتد. مهم این است که فقط فکر نکنید بلکه این کلمات را با صدای بلند بیان کنید تا ذهن خودتان را منحرف کنید.

می توانید به خودتان بگویید «من تازه عصبی هستم و این احساس از بین می رود» و «الان احساساتی را که دوست ندارم دارم. با این حال، آنها ناپدید می شوند. من خوب خواهم شد.» شما همچنین می توانید بگویید: «هرچه بر روی کار متمرکز می شوم ، اضطراب من پایین می رود» و «من خوب خواهم بود. احساسات من همیشه منطقی نیستند. من فقط می خواهم استراحت کنم، آرام باشم و همه چیز خوب خواهد بود.»

انتهای پیام/

منبع: timesofindia

مترجم: ملیکا قراگوزلو/ khabaronline

کد خبر: 9563