خانه‌های جدید باید صفحه انرژی خورشیدی داشته باشند

جمعه،۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
کالیفرنیا استفاده از انرژی های پاک را اجباری کرد

گروه بین الملل - کمیسیون انرژی کالیفرنیا تصمیم یک جانبه جنجالی در زمینه انرژی‌های پاک گرفته است.

مسئولان ایالت کالیفرنیا آمریکا، چند روز پیش اعلام کردند که در آخرین اقدمشان برای رهبری حوزه انرژی پاک از سال ۲۰۲۰ هر ساختمان مسکونی جدیدی را مجبور می‌کنند که صفحه خورشیدی داشته باشند.

صنعت انرژی خورشیدی به طور کامل از این تصمیم حمایت کرده، چراکه نه تنها باعث می‌شود تا میزان درخواست‌ها برای صفحات خورشیدی افزایش پیدا کند بلکه شکل نحوه استفاده از انرژی خورشیدی را هم تغییر می‌دهد.

برای سال‌ها محققان در رابطه با بهترین راه استفاده از انرژی خورشیدی بحث می‌کردند، برخی بر این اعتقاد بودند که باید در نیروگاه‌های بسیار بزرگ از انرژی خورشیدی استفاده کرد و برخی هم می‌گفتند استفاده از صفحات خورشیدی روی پشت بام ساختمان‌های مسکونی و تجاری موثرتر است.

دلیل گروه اول این است که استفاده از انرژی خورشیدی در پشت بام‌ خانه‌ها بسیار گران است، گروه دوم هم می‌گوید در این صورت مصرف کنندگان از انرژی خورشیدی استفاده بیشتری می‌کنند. اما حالا تصمیم یک جانبه کمیسیون انرژی اروپا نشان می‌دهد که پشت بام‌های خورشیدی موضوعی است که دیگر در کالیفرنیا باقی می‌ماند.

این ابتکار می‌تواند تغییر اساسی در صنعت انرژی خورشیدی ایجاد کند. توماس ورنر مدیر یک شرکت انرژی خورشیدی در آمریکا در این رابطه گفت: انتظار دارم تا درخواست‌ها برای صفحات خورشیدی مسکونی از شرکت ما از ۱۰درصد به ۲۰درصد افزایش پیدا کند، این تازه فقط یک شروع در آمریکا است. اگر کالیفرنیا بتواند اثبات کند که این موضوعی است که مصرف کننده می‌خواهد و از لحاظ اقتصادی هم کار می‌کند ۲۸ ایالت دیگر هم از آن پیروی می‌کنند.

از سویی شرکت‌های برق زیادی از این موضوع انتقاد می‌کنند و می‌گویند که این موضوع باعث می‌شود دیگر مصرف کننده از آنها نخواهد تا برق را به خانه آنها انتقال دهند و این می‌تواند مدل تجاری آنها را تهدید کند.

به همین دلیل، آنها باید پول‌های زیادی خرج کنند تا با لابی کردن جلوی پروژه‌های انرژی خورشیدی را بگیرند. جنگ هنوز تموم نشده، اما این قدم کالیفرنیا نشان می‌دهد که شرکت‌های برق باید برای تطبیق با تجارت جدید فکری دوباره بکنند.

انتهای پیام/

منبع: تایم

کد خبر: 963