زنان ایرانی، قهرمان "کشتی آلیش" جهان شدند

دوشنبه،۰۲ دي ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
زنان ایرانی، قهرمان "کشتی آلیش" جهان شدند

گروه ورزشی - تیم ملی کشتی آلیش زنان با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به قهرمانی مسابقات جهانی کشتی آلیش قزاقستان دست یافت و تاریخ‌ساز شد.

به گزارش  پیام ایران ، رقابت‌های جهانی کشتی آلیش طی روزهای سی‌ام آذر تا دوم دی‌ماه در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد. در دومین روز این رقابت‌ها هانیه عاشوری در وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و مریم احمدی نیز در رده هفتم قرار گرفت.

در روز نخست این رقابت‌ها فاطمه فتاحی جویباری در وزن ۶۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شد.

همچنین زهرا یزدانی در وزن ۵۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

سحر غنی زاده در وزن ۷۰ کیلوگرم در جایگاه چهارم این مسابقات ایستاد و هانیه قدرتی پور در وزن ۶۵ کیلوگرم از دور مسابقات حذف شد.

زنان ایرانی، قهرمان "کشتی آلیش" جهان شدند

بنابراین تیم ملی ایران با ۹۳ امتیاز قهرمانی این رقابت را از آن خود کرد. قرقیزستان و قزاقستان نیز به ترتیب با ۸۹ و ۶۹ امتیاز در جایگاه دوم و سوم جهان ایستادند.

ستاره اسماعیلی به عنوان مربی ارشد و مونا میرزایی به عنوان سرپرست، ملی‌پوشان را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

زنان ایرانی، قهرمان "کشتی آلیش" جهان شدند

مونا میرزایی سرپرست تیم ملی کشتی آلیش زنان در گفت‌وگو با ایرنا، این خبر را تایید کرد و اظهار داشت: آلیش‌کاران دومین قهرمانی را برای ایران به ارمغان آوردند و به آنان برای رسیدن به این مقام که برازنده دختران ایران است تبریک می‌گویم.

پیش از این و در سال ۱۳۹۴، تیم ملی کشتی آلیش زنان برای اولین بار به مقام قهرمانی جهان دست یافته بود ولی در آن زمان این رشته تحت نظارت فدراسیون کشتی قرار نداشت.

زهرا یزدانی (۵۵ کیلوگرم)، فاطمه فتاحی (۶۰ کیلوگرم)، هانیه قدرتی پور (۶۵ کیلوگرم)، سحر غنی زاده (۷۰ کیلوگرم)، مریم احمدی (۷۵ کیلوگرم) و هانیه عاشوری (به اضافه ۷۵ کیلوگرم) ترکیب تیم ایران در مسابقات جهانی قزقستان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 9636