با رژیم غذایی نواک جوکوویچ آشنا شوید

جمعه،۰۶ دي ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
با رژیم غذایی نواک جوکوویچ آشنا شوید

گروه ورزشی - نواک جوکوویچ تنیس باز حرفه‌ایِ صرب و نفر شمارهٔ یک دنیا در حال حاضر است.

به گزارش  پیام ایران ، او موفق شده‌است دو سال متوالی بازیکن شماره یک دنیا لقب بگیرد. جوکوویچ جزو هفت بازیکنی است که توانسته‌اند هر چهار گرند اسلم را برنده شوند. او همچنین صاحب چندین رکورد مختلف است: دومین بازیکن بعد از رود لاور که موفق شده‌است چهار گرند اسلم را به صورت پیاپی برنده شود. کسب شش قهرمانی در گرند اسلم استرالیا، جوان‌ترین کسی که به همهٔ نیمه نهایی ۴ گرند اسلم رسیده‌است و تنها فردی است که که موفق به کسب ۳ عنوان متوالی جام آزاد استرالیا شده‌است و در طولانی‌ترین فینال یک گرند اسلم (۵ ساعت و ۵۳ دقیقه) بازی کرده‌است.

از دیگر رکوردهای وی می‌توان به ۳۱ برد متوالی در مسابقات مسترز و نیز رسیدن به فینال همهٔ مسابقات مسترز اشاره کرد. همچنین او موفق به کسب عنوان قهرمانی در ۱۶ گرند اسلم شده‌است.

با رژیم غذایی نواک جوکوویچ آشنا شوید

در ادامه مروری داریم بر رژیم غذایی  نواک جوکوویچ، اسطوره صرب تنیس.

صبحانه

نخستین چیزی که جوکوویچ بعد از بیدار شدن مصرف می‌کند آب است. او دو قاشق چای‌خوری عسل به همراه صبحانه موسلی می‌خورد (که شامل جو تفت‌داده بدون گلوتن، کرنبری، کشمش، کدو حلوایی یا تخم آفتاب‌گردان، و بادام می‌شود).

میان‌وعده

او پس از یک ساعت و نیم تمرین، نان بدون گلوتن یا بیسکوییت با آووکادو و ماهی تن می‌خورد. برخی روزها، او نان بدون گلوتن را با کره بادام زمینی یا عسل یا حمصی که در خانه تهیه شده مصرف می‌کند. این حمص شامل نخود و سس سویای بدون گلوتن می‌شود. او همچنین سیب یا کرودیته هم می‌خورد. کرودیته از سبزیجاتی تشکیل شده که با سس مصرف می‌شوند. 

با رژیم غذایی نواک جوکوویچ آشنا شوید

ناهار

▫️ناهار هر روز او سرشار از سالادهای دارای سبزی است. جوکوویچ بیشتر پاستای بدون گلوتن (شامل پاستای برنج، کدوی تابستانی، کدو سبز، مارچوبه، سیب‌زمینی خشک‌شده و پنیر گیاهی) یا پستو قدرتی (شامل پاستای برنج، گردو و ریحان) می‌خورد.

میان‌وعده

او بعد از غذا مدتی استراحت می‌کند و سپس به سراغ بدنسازی با وزنه یا باندهای قدرتی می‌رود و در هنگام لازم از نوشیدنی پروتئینی استفاده می‌کند. او بین تمریناتش سیب با کره بادام زمینی، طالبی، میوه و شکلات با آجیل می‌خورد. او آووکادو، بیسکوییت بدون گلوتن و میوه هم مصرف می‌کند.

شام

او پیش از شام، 90 دقیقه در زمین تنیس فعالیت می‌کند و سپس خود را سرد می‌کند. این ورزشکار صرب سالاد سزار به همراه ماهی می‌خورد. او همچنین سوپ غلیظ مینیسترونی با سبزیجات و فیله ماهی آزاد با سیب‌زمینی کبابی مصرف می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 9687