ادموند اختر: برگشتن استراماچونی پشیزی ارزش ندارد

شنبه،۰۷ دي ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
95درصد بازیکنان او را نمی‌خواهند
 ادموند اختر: برگشتن استراماچونی پشیزی ارزش ندارد

گروه ورزشی - ادموند اختر مهاجم سابق استقلال به بهانه صحبت ما در این رابطه که در صورت جدایی استراماچونی روش او باید ادامه پیدا کند و تکلیف سیستم قبلی که در استقلال جواب داده بود در غیاب او چه خواهد شد با ما وارد بحث شد، اما صحبت ما با گلزن سابق استقلال که هواداران استقلال از او خاطرات خوبی دارند به جاهای دیگر کشیده شد و تا حدودی مسیر دیگری پیدا کرد.

  استراماچونی نیاید تکلیف سیستم 3-5-2 ایشان چه می‌شود و آیا مربی جدید باید با روش او کار را ادامه دهد یا روش خودش را به کار ببندد؟

 در ابتدا باید بگویم که از رفتن استراماچونی خیلی ناراحتم. به‌نظرم برگشتن او پشیزی ارزش ندارد چون او با استقلال بد تا کرد. مربی حرفه‌ای اگر روی خودش نام حرفه‌ای می‌گذارد نباید شب قبل از بازی به یکباره از استقلال برود. حرف من این است اگر خودم ایجنت بازیکنان استقلال بودم در اولین بازی تیمم به بازیکنان می‌گفتم بازی نکنند و آنها هم پول‌شان را طلب کنند. در هر خانواده پدر نقش اصلی را در تربیت فرزندان دارد و استراماچونی هم نباید در آن شرایط استقلال را رها می‌کرد؛ کاری که بازیکنان استقلال به‌هیچ‌وجه آن را انجام ندادند چون واقعاً به تیم‌شان عرق و تعصب داشند اما استراماچونی با همه ادعایی که در عالم حرفه‌ای ورزشی‌اش داشت آن را انجام داد و به تیم استقلال ضربات مهلکی وارد ساخت. الان هم معتقدم هر کدام از پیشکسوتان نظیر مظلومی، نامجومطلق و صمد مرفاوی را بگذارند خیلی خوب می‌توانند در استقلال کار کنند.

اما بیشتر هواداران استقلال استراماچونی را می‌خواهند؟!

 فکر می‌کنم هوادار واقعی استقلال باید در این شرایط درک کند که چه کسی سنگ خودش را به سینه‌اش می‌کوبد و به فکر استقلال نیست. استراماچونی زمانی به استقلال آمد که هیچ پیشنهادی نداشت ضمن اینکه هر بازیکن و مربی که به ایران می‌آید قبل از حضورش همه جوانب را در نظر می‌گیرد و می‌داند کشور ما با چه مشکلاتی مواجه است و امکان دیر یا زود پرداخت شدن پول وجود دارد. آقای استراماچونی در بهترین شرایط ممکن استقلال را رها کرد و رفت تا استقلال نتواند از پس پیکان و ماشین‌سازی برآید و 5 امتیاز حساس را از دست بدهد.

صحبت ما با شما در خصوص سیستم استراماچونی بود اما صحبت را به مسائل دیگر کشاندید!

 سیستم استراماچونی تا زمانی که خودش بود نتیجه می‌داد و دیدید که این روش بعد از رفتن سرمربی در عمل هیچ جوابی نداد. مربی ایرانی هم بیاید قطعاً سیستم خودش را دارد و کسی از او هیچ ایرادی نمی‌گیرد.

به‌نظرتان موضع بازیکنان استقلال در خصوص استراماچونی چیست؟

- فکر می‌کنم 95درصد بازیکنان استقلال دوست ندارند استراماچونی مربی‌شان باشد و به‌نظرم کاملاً حق دارند که چنین نظری هم داشته باشند.

فرهاد مجیدی هم مربیگری استقلال را رد کرد!

 فکر می‌کنم فرهاد بهترین تصمیم ممکن را گرفت که به استقلال نیامد. کسی که تازه رانندگی را یاد گرفته به‌نظرم نمی‌آید اول کارش با بنز رانندگی کند. مربی جوان هم سلسه‌مراتب را طی می‌کند و بعد به تیم‌های بزرگ می‌رسد. فرهاد مربی جوان و بسیار محبوبی است که من اطمینان دارم چند سال دیگر هم مربی استقلال می‌شود و بعد از آن هم سکان هدایت تیم ملی را در دست خواهد گرفت.

حرف آخرتان؟

 مسئولان استقلال باید کار را به یک مربی استقلالی یا گزینه‌های داخلی دیگر بسپارند و نگران کار هم نباشند. مربی خارجی جدید هم در این مقطع به درد استقلال نمی‌خورد چون می‌گوید تیم را نبسته و بدون شک قرارداد یک‌سال و نیمه می‌خواهد اما مربی داخلی و استقلالی حتماً با شناختی که دارد با تیم فعلی می‌تواند موفق شود بنابراین مدیران استقلال نباید بترسند و هدایت تیم‌شان را به یک مربی داخلی و استقلالی بسپارند و دیگر سراغ استراماچونی نروند چون به‌نظرم مربی که ارزشی برای تیم بزرگ استقلال و هوادارانش قائل نشد دیگر به درد استقلال نمی‌خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 9717