پرت شدن از پنجره بیمارستان و مرگ؛ تاوان پزشکان معترض از کرونا در روسیه

دوشنبه،۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
پرت شدن از پنجره بیمارستان و مرگ؛ تاوان پزشکان  معترض از کرونا در روسیه

گروه بین الملل >حوادث - در روزهای اخیر چند پزشک معترض به شرایط کرونا در روسیه، از پنجره بیمارستان به بیرون پرت شده و فوت کرده اند.

به گزارش  پیام ایران به نقل از همشهری، تعداد پزشکان روس که پس از شکایت کردن از فشار کار و کمبود ابزار و تجهیزات بهداشتی مبازره با کرونا از پنجره بیمارستان محل خدمت بیرون پرت شده‌اند به سه رسید.

الکساندر شوله‌پف ۳۷ ساله سومین پزشک اهل روسیه است که این روزها با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. او با انتشار یک ویدئو مدعی شد مجبورش کرده‌اند با وجود مبتلا شدن به ویروس کرونا همچنان در بخش بیماران کووید-۱۹ خدمت کند. شوله‌پف و همکارش از کمبود ابزار بهداشتی و پزشکی در خط مقدم مبارزه با کرونا در شهر ورونژ در جنوب غربی روسیه گلایه گرده بودند.

این پزشک مجرب اورژانس اندکی بعد روی تخت بیمارستان یک ویدئوی دیگر بیرون داد تا درباره اقدام خود شفاف‌سازی کند و روز شنبه در حالی که در یک بیمارستان محلی تحت درمان بود، ناگهان از پنجره طبقه دوم بیرون پرید و حالا با شکستگی جمجمه اوضاعی بسیار وخیم و بحرانی دارد. معمای ماجرای پرت شدن از پنجره ساختمان بیمارستان همچنان حل نشده و به شکل یک راز باقی مانده است.

پیش‌تر دو پزشک زن ارشد در بیمارستان‌های روسیه هم از پنجره پرت و کشته شده بودند. گفته می‌شود هر دو پزشک از کمبود تجهیزات مراقبت و پیشگیری شخصی برای بیماران و پزشکان به مسئولان بالاتر خود گلایه کرده بودند. دکتر ناتالیا لبدوا ۴۸ ساله از طبقه ششم و فاصله ۱۸ متری پنجره بیمارستانی در مسکو بیرون پرید و جان خود را از دست داد.

پزشک دیگر یلنا نپوم‌نیاشچوا، ۴۷ ساله و مادر دو فرزند است که از پنجره طبقه پنجم بیمارستانی در کراسنویارسک بیرون افتاد و کشته شد. منابع بیمارستانی می‌گویند این پزشک باتجربه از کمبود تجهیزات مبارزه با کرونا برای پزشکان و پرستاران شاکی و گلایه‌مند بود. تصویر مربوط به این خبر مربوط به دکتر نپوم‌نیاشچواست.

انتهای پیام/

کد خبر: 11361

کد خبر: 11361