ایلان ماسک: از زاکر برگ شکایت می کنم !

شنبه،۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
ایلان ماسک: از زاکر برگ شکایت می کنم !

گروه فناوری - دعوای لفظی ایلان ماسک و زاکربرگ رفته رفته دارد ابعاد حقوقی به خود می گیرد.

به گزارش پیام ایران، توییتر تهدید کرده است که از متا به دلیل اپ جدید Threads که مارک زاکربرگ آشکارا از آن به عنوان رقیب توییتر یاد کرده است، شکایت خواهد کرد و مدعی است که این شرکت «حقوق مالکیت معنوی» توییتر را نقض کرده است.

وکیل توییتر در نامه‌ای به مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شرکت گفت: توییتر نگرانی‌های جدی دارد که متا از اسرار تجاری توییتر و سایر مالکیت‌های معنوی شرکت سوء استفاده سیستماتیک، عمدی و غیرقانونی کرده است  “.

الکس اسپیرو در این نامه نوشت: توییتر از متا می‌خواهد فورا اقدامات لازم را برای توقف استفاده از اسرار تجاری توییتر یا سایر اطلاعات بسیار محرمانه انجام دهد.

متا روز چهارشنبه Threads را راه‌اندازی کرد. تردز یک اپلیکیشن گفتگو-محور مبتنی بر متن است که برای رقابت با توییتر طراحی شده بود و با استقبال بسیار مثبتی مواجه شد. این شرکت گفت Threads در کمتر از 24 ساعت پس از راه اندازی 30 میلیون ثبت نام به دست آورد، روندی که ظاهراً آن را به سریع ترین برنامه دانلود شده تبدیل کرده است.

حساب‌های Threads به پروفایل اینستاگرام آدم‌ها متصل می‌شوند و فرآیند ثبت نام آنها به حدی ساده و بدون مشکل است که هر کسی به راحتی آن را انجام می‌دهد.

زاکربرگ گفته است که Threads تلاش متا برای توسعه یک “برنامه گفتگوی عمومی با بیش از 1 میلیارد نفر” است – فرصتی که توییتر مدت‌ها آن را داشته است اما هنوز هم “آن را از دست نداده است. این شروع خوبی است و حسابی به ما امید داده است.

توییتر ادعا می‌کند که متا ده‌ها کارمند سابق این شرکت را در سال گذشته شکار کرده است، که برخی از آنها “به اسرار تجاری توییتر و سایر اطلاعات بسیار محرمانه دسترسی داشته و دارند” و “بسیاری” از آنها  اسناد توییتر یا دستگاه های الکترونیکی را به طور نامناسب نگهداری می‌کردند.

در نامه توییتر آمده است: «متا عمداً به این کارمندان مأموریت داده تا در عرض چند ماه، برنامه کپی  شده«Threads»  را توسعه دهند و با استفاده از اسرار تجاری توییتر و سایر دارایی‌های معنوی توسعه این اپلیکیشن را تسریع کنند.»

ماسک روز پنجشنبه در توییتی نوشت: رقابت خوب است، تقلب خوب نیست!»

در پاسخ به این نامه، مدیر ارتباطات متا، اندی استون، در Threads پستی منتشر کرد مبنی بر اینکه هیچ مهندسی از تیمی که قبلاً در توییتر کار می‌کرده برای توسعه تردز وجود نداشته است.

هنوز مشخص نیست توییتر چه مدرکی دارد دال بر اینکه کارمندان سابق توییتر که اکنون در متا کار می‌کنند همچنان به مالکیت معنوی یا اسرار تجاری توییتر دسترسی دارند. توییتر در واکنش به درخواستِ اظهار نظر، توسط یک ایمیل اتوماتیک یک ایموجی مدفوع ارسال کرد.

گاردین در یک بررسی گذرا در لینکدین، چندین کارمند متا را پیدا کرد که سال گذشته استخدام شده بودند و قبلاً در توییتر کار می‌کردند. با این حال، رفتن کارمندان فناوری از یک شرکت به شرکت دیگر نسبتاً معمول است، به خصوص اگر در یک پلت فرم رسانه اجتماعی کار کرده باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 15096