حمله مسلحانه در پایتخت اتریش دست کم دو کشته و 15 زخمی بر جای گذاشت

سه شنبه،۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۶
حمله  مسلحانه در پایتخت اتریش دست کم دو کشته و 15 زخمی بر جای گذاشت

گروه بین الملل - منابع خبری از حمله مسلحانه در مرکز وین پایتخت اتریش خبر دادند؛ جایی که یک کنیسه متعلق به یهودیان و چندین بازار و فروشگاه بزرگ قرار دارد.

به گزارش  پیام ایران ، به نقل از شبکه الجزیره، حمله توسط چند فرد مسلح انجام شده و دستکم دو کشته و چند زخمی بر جای گذاشته است. برخی رسانه‌های محلی شمار کشته‌ها را تا 7 نفر هم برآورد کرده‌اند.

بنا بر تصاویری که در شبکه‌های مجازی از این حمله منتشر شده، درگیری‌ مسلحانه میان پلیس و مهاجمان به وقوع پیوسته است و دست کم در یک مورد فردی مسلح با خونسردی و از فاصله نزدیک به یک رهگذر شلیک می کند و سپس تیر خلاص می‌زند.

سایت روزنامه اورشلیم پست رژیم صهیونیستی نیز با تایید این خبر از کشته شدن دست کم یک تن در جریان این تیراندازی خبر داده است. انجمن یهودیان شهر وین اعلام کرده که کنیسه تعطیل بوده است و تیراندازی در خیابان مقابل آن رخ داده است.

پلیس اتریش می گوید یکی از افراد پلیس در وین به شدت زخمی شده است و احتمالا یکی از مهاجمان جلیقه انفجاری با خود داشته است.

وزارت کشور اتریش هم از کشته شدن یک مهاجم و یک عابر پیاده در این حمله خبر داده و می‌گوید 15 نفر هم زخمی شده‌اند که حال 7 تن از آنها وخیم است.

وزیر کشور اتریش با بیان اینکه حمله تروریستی بوده و همچنان ادامه دارد از ساکنان اطراف محل حادثه خواست در منازل خود بمانند.

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تروریستی خوانده و آن را محکوم کرد. امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه هم با محکوم کردن این حمله گفت: این حمله یک کشور دوست و کل اروپا را هدف قرار داد. ما از چیزی کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 12434