7 میلیار بار تماشای بچه کوسه،رکورد بازدید یوتیوب را شکست

سه شنبه،۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۲
7میلیار بار تماشای بچه کوسه،رکورد بازدید یوتیوب را شکست

گروه فناوری - ویدئوی کودکانه «بچه کوسه» که کار یک شرکت از کره جنوبی است، چهار سال پس از انتشار از مرز هفت میلیارد بازدید گذشت و رکورد تاریخ یوتیوب را شکست.

به گزارش  پیام ایران ، شرکت آموزشی پنک‌فونک چهار سال پیش «بچه کوسه» را بر اساس شعری کودکانه از یک شاعر ناشناس منتشر کرد و در دسترس مردم گذاشت. این ترانه را یک خواننده ۱۰ ساله کره‌ای-آمریکایی به نام هوپ سگوین خواند که با حرکات‌های بامزه دو کودک ابتدا در جنوب شرق آسیا و سپس در اروپا و آمریکا بسیار پربیننده شد. همین آهنگ کودکانه در آمریکا در رده ۳۲ پرفروش‌های جای گرفت و رتبه آن در بریتانیا شش بود.

آهنگی که فقط یک دقیقه و ۲۱ ثانیه است، دستمایه برگزاری یک تور زنده و تولید کتاب و نوشت‌افزار و دیگر ابرازهای تبلیغاتی شد و چند خواننده سرشناس هم آن را بازخوانی کردند. عجیب اینکه ماه گذشته در زندانی در اوکلاهما از این آهنگ به عنوان شکنجه استفاده شده بود و سه نفر از کارکنان زندان چند زندانی را مجبور کرده بودند دو ساعت فقط آهنگ بچه کوسه را گوش دهند.

رکورد پیشین پربازدیدترین ویدئوی یوتیوب در دست آهنگ دسپاسیتو کار لوییس فانسی، خواننده پورتوریکویی با همکاری رپر هموطنش ددی یانکی بود. دسپاسیتو که به زبان اسپانیولی آرام معنی می‌دهد، نخستین ویدئوی تاریخ بود که به رکورد سه، چهار، پنج، شش و هفت میلیارد بازدید می‌رسید و حالا بچه کوسه با هفت میلیارد و ۴۰ میلیون بازدید رکورد آن را شکسته است.

کد خبر: 12435