نبرد گلادیاتوری در کیف

شنبه،۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
پیش بازی رئال مادرید-لیورپول

گروه ورزش - فوتبال جهان - تیم های لیورپول و رئال مادرید، فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2017/18 را برگزار خواهند کرد و  استادیوم المپیک کیف میزبان این فینال خواهد بود.

 

 

untitled_0.jpg

وضعیت دو تیم

رئال مادرید در این فصل در گروه H رقابت ها حضور داشت؛ جایی که تیم های تاتنهام، بروسیا دورتموند و آپوئل نیکوزیا حضور داشتند. اگر آپوئل را از ابتدا حذف شده بدانیم، هر سه تیم دیگر قدرتمند بودند و این گونه نبود که رئال مادرید با قدرت به مرحله بعدی صعود کند و همین اتفاق نیز افتاد. با وجود پشت سر گذاشتن آسان دورتموند، آنها به رقیب آماده ای به نام تاتنهام برخورد کردند و نمایش های خوب شاگردان پوچتینو در مرحله گروهی موجب شد تا رئال مادرید به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی رقابت ها صعود کند. در مرحله بعدی شاگردان زیدان به حریف قدری به نام پاری سن ژرمن برخورد کردند و نمایش خوب شاگردان زیدان موجب شد این تیم هم در بازی رفت و هم برگشت حریف فرانسوی خود را مغلوب کند. مرحله بعدی نوبت یوونتوسی بود که با حذف تاتنهام به این مرحله رسیده بود. با وجود پیروزی مقتدرانه در ایتالیا، شاگردان زیدان در یک بازی سخت و جنجالی توانستند در سانتیاگو برنابئو جشن صعود به مرحله بعدی را بگیرند. نیمه نهایی نوبت بایرن مونیخ بود. آنها شاگردان هاینکس را در آلیانتس آرنا شکست دادند و با تساوی 2-2 در دیدار برگشت به فینال رسیدند. پس می توان گفت که کهکشانی ها سه حریف قدر را برای رسیدن به فینال از پیش رو برداشته اند. تجربه تیم مادریدی بسیار بالاست؛ آنها در سال های اخیر قدرت برتر اروپا بوده اند و می خواهند سومین قهرمانی متوالی خود در اروپا را جشن بگیرند. این تیم هیچ مصدومی برای این دیدار نداشته و با قدرت تمام در استادیوم المپیک کیف ظاهر خواهد شد.

در سوی دیگر میدان لیورپول حضور داشته که قطعا هیچکس در ابتدای رقابت ها فکرش را نمی کرد که به این مرحله برسد. آنها پیش از حضور در مرحله گروهی توانستند هوفنهایم را در پلی آف شکست دهند. سپس در گروهی آسان با تیم های ماریبور، اسپارتاک مسکو و سویا در گروه E همگروه شده و بردهای پر گل قرمزها در اروپا در این مرحله رخ داد. آنها به آسانی به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کردند. آنها ابتدا به پورتو برخورد کردند و پیروزی پر گل در زمین پرتغال کار شاگردان کونسیسائو را در همان دیدار رفت تمام کرد. سپس به رقیب قدرتمندی یعنی منچسترسیتی برخورد کردند که از آنها پیش از شروع رقابت ها به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی یاد می شد اما حضور مربی باهوشی مانند کلوپ روی نیمکت قرمزها موجب شد این تیم در دو بازی رفت و برگشت سیتیزن ها را شکست دهد. نیمه نهایی نوبت رم بود که با شکست بارسلونا به این مرحله رسیده بود. قرمزها در دیدار رفت 5-2 پیروز شدند و این برد آنقدر مهم بود که حتی شکست دیدار رفت نیز نتوانست مانع صعود قرمزها به فینال شود. لیورپول پس از سال 2007 اولین بار است که مجددا فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می کند. با وجود مصدومانی مانند چمبرلین، جو گومز و ماتیپ، کلوپ تیم آماده ای داشته و حتی اعلام کرد که جیمز میلنر و امره جان آماده همراهی قرمزها خواهند بود. کلوپ در دو فینال اخیر اروپایی خود به ترتیب در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ و در لیگ اروپا مقابل سویا شکست خورده و قطعا انگیزه های او برای اینکه نشان دهد توانایی قهرمان شدن در اروپا را دارد، بیش از هرکس دیگری است.

ترکیب احتمالی دو تیم

4_22.jpg

مصدومان و محرومان

untitled1.jpg

تقابل های اخیر دو تیم

352352.jpg

بهترین بازیکنان دو تیم

2_30.jpg

حقایقی در خصوص دیدار

لیورپول در 9 دیدار از 10 دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا حداقل دو گل به ثمر رسانده است.

بر خلاف لیورپول، رئال مادرید با تمامی نفرات در این دیدار حاضر خواهد شد.

-  با تایید کلوپ امره جان و جیمز میلنر آماده حضور در این مسابقه هستند.

آخرین فینالی که دو تیم در اروپا مقابل هم برگزار کردند به سال 1981 برمی گردد که قرمزها فاتح آن فینال شدند.

رئال مادرید در دو سال گذشته قهرمان اروپا بوده و به دنبال سومین قهرمانی پیاپی خود است.

-  اگر رئال مادرید قهرمان شود، رونالدو به اولین بازیکنی تبدیل می شود که 5 بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده است.

یورگن کلوپ در 5 فینال اخیر خود در تمامی رقابت ها شکست خورده است.

این دومین حضور راموس در استادیوم المپیک کیف است. او پیش از این در این استادیوم در فینال جام ملت های اروپا 2012 با اسپانیا قهرمان شده بود.

و اما پیش بینی WhoScored

رئال مادرید 3-2 لیورپول

انتهای پیام/

منبع:طرفداری

 

کد خبر: 1250