مجوز صعود به اورست برای هر نفر یک ونیم میلیارد تومان

چهارشنبه،۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
مجوز صعود به اورست برای هر نفر یک ونیم میلیارد تومان

 گروه گردشگری - کوه‌ نوردان منبع کسب درآمد توریستی قابل توجهی برای کشور نپال هستند. 

به گزارش  پیام ایران ، دولت نپال برای صدور جواز صعود، تمامی کوه‌ نوردان را ملزم به پرداخت مبلغ گزافی می‌کند که برای هر نفر، درسال ۲۰۲۰ میلادی حدود یک ونیم میلیارد تومان است.

این قوانین و مقررات در مورد قواعد و استانداردهای مورد نظر دولت نپال برای کوه‌ نوردی در کوهستان‌های این کشور است. 

طبق قوانین پیشنهادی، کوه‌نوردانی که قصد صعود به اورست را دارند، پیش از صعود باید کوهستانی با ارتفاع حداقل  ۶۵۰۰ متر در منطقه نپال را صعود کنند.

قرار است حداقل ۳۵هزار دلار برای صعود به اورست و ۲۰هزار دلار  نیز برای صعود به سایر کوهستان‌ها از کوه‌ نوردان دریافت شود.

کوه اورست دارای دو مسیر اصلی صعود است که یکی در دامنهٔ جنوبی در نپال و دیگری در دامنهٔ شمالی در تبت قرار دارد. همچنین تعداد زیادی مسیرهای فرعی که استفادهٔ کمتری از آن‌ها می‌شود. در بین این دو مسیر، مسیر جنوبی آسان‌تر بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مسیر همچنین، مسیر صعود ادموند هیلاری و تنزینگ نورگای (اولین صعود موفق به قله در سال ۱۹۵۳) است. همچنین این مسیر، اولین مسیر از بین پانزده مسیری بود که تا سال ۱۹۹۶ برای صعود به قله شناخته شده بودند.

بیشتر اعزام‌ها قبل و در طول ماه مه و قبل از فصل تابستان و بادهای موسمی انجام می‌گیرد. هنگامی که فصل بادهای موسمی رفته‌رفته فرا رسد، تغییرات به وجود آمده، از سرعت تندباد که به سمت شمال می‌وزد می‌کاهد. صعودهایی که بعضاً در فصول بعد از بادهای موسمی و در سپتامبر و اکتبر، هنگامی که تندبادها مجدداً به سمت شمال شروع به وزش می‌کنند، سخت‌تر خواهند بود. چرا که برف‌های باقی‌مانده از ابرها و بادهای موسمی و همچنین توده‌های هوایی با پایداری کمتر، آخرین توان خود را در این ناحیه تخلیه می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 12650