۴۰ هزار دانش‌آموز بازمانده‌اند از تحصیل در خراسان رضوی

شنبه،۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
۴۰ هزار دانش‌آموز بازمانده‌اند از تحصیل در خراسان رضوی

گروه اجتماعی - آمارهای رسمی جدید از دامنه‌دار شدن بازماندگی از تحصیل در مناطق مختلف کشور خبر می‌دهند به طوری که فقط ۴۰ هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی از ادامه تحصیل بازمانده‌اند.

به گزارش  پیام ایران ، از ابتدای آذر امسال چند تن از مدیران آموزش و پرورش استان‌ها از آمار بالای ترک‌تحصیل یا بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان در استان‌های خود خبر داده و وضعیت آموزشی کودکان و نوجوانان را تحت‌تأثیر شرایط کرونا نگران‌کننده توصیف کرده‌اند. آمار بازماندگی از تحصیل طبق آمار رسمی در برخی مناطق چند برابر شده است. یکی از آنها استان خراسان رضوی است که مسئولانش می‌گویند: با رشد ۳ برابری آمار کودکانی مواجه شده‌اند که به مدرسه نمی‌روند و به همین دلیل جلسه فوری در سطح استان تشکیل داده‌اند.

آنطور که پیداست، استان خراسان رضوی بیشترین آمار ترک‌تحصیل را در بین استان‌های کشور دارد، قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از ۴۰هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان خبر داد. به گزارش ایلنا، او در این‌باره گفته است: با توجه به برآوردی که از ثبت‌نام دانش‌آموزان و آمار ثبت شده در سامانه سناد در خراسان رضوی داشتیم، حدود ۴۰هزار دانش‌آموز ترک‌تحصیلی داریم، ۳‌ماه از سال تحصیلی گذشته و بعید به‌نظر می‌رسد که پرونده‌ای در مدارس باقی مانده باشد که هنوز ثبت نشده باشد.

 قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت، وضعیت در خراسان رضوی بسیار بغرنج است و به‌طور مثال، در صالح‌آباد بالاترین ترک‌تحصیل را داریم: «قطعا تمام پرونده‌ها ثبت شده و آمار دانش‌آموزان ترک‌تحصیلی هم بالاست، کمیته‌ای در استان تشکیل داده‌ایم و درخواست داشتیم تا در شهرستان‌ها نیز شکل بگیرد تا از طریق مدیران مدرسه، دهیاران و خانه‌های بهداشت دانش‌آموزان را به مدارس بازگردانیم. همچنین در حاشیه‌شهر مشهد دفاتر تسهیل‌گری داریم که از آنان درخواست داشتیم تا درصورت شناسایی دانش‌آموزان ترک‌تحصیلی، آنان را به ما معرفی کنند.»

وی این را هم گفته که سال گذشته ۱۳هزار دانش‌آموز ترک‌تحصیلی داشتیم، درحالی‌که این آمار طی امسال به ۴۰هزار نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 12755