ربات آلفا، خدمت جذاب یک بانک ایرانی

چهارشنبه،۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
ربات آلفا، خدمت جذاب یک بانک ایرانی

گروه فناوری - ربات‌ها در دنیای توسعه یافته با سرعت شگفت انگیزی جای خود را در زندگی و کسب و کار باز می کنند.

به گزارش  پیام ایران ‏و به نقل از اقتصاد کارا ، این اتفاق در ایران البته بسیار کند و لاک پستی است. با این حال بانک ملی ایران که از بانک های بزرگ و قدیمی کشور است، برای خدمات بانکداری خود در داخل شعبه و یا مراکز عمومی از رباتی به نام آلفا استفاده کرده است. 

ربات آلفا در روزهای پایان سال که شعب بانک ها با افزایش حضور مشتریان رو به رو هستند، توسط بانک ملی برای افزایش سرعت خدمت به عنوان دستیار ویژه استفاده می شود. 

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، «ربات آلفا» پدیده ای نو و منحصر به فرد در نظام بانکی کشورمان است که نه تنها جذابیت های خاص خود را دارد، بلکه بسیاری از خدمات عمومی مرتبط با مشتریان را ارائه می دهد.

نمونه ای از این ربات در مجتمع تجاری پالادیوم تهران مستقر شده و وظیفه اطلاع رسانی درباره خدمات بانک را بر عهده گرفته است. 

به گزارش اقتصاد کارا، بانک ملی به عنوان حامی نخستین رویداد حمایت از تولیدات محلی و منطقه ای ماهشهر و بندر امام خمینی که از ۹ تا ۱۱ خرداد در ماهشهر برگزار شد، بار دیگر نسخه به روز رسانی شده این ربات هوشمند را رونمایی کرد که مورد استقبال سایر بنگاهها، شرکتها و بازدیدکنندگان قرار گرفت. 

این ربات علاوه بر اینکه به خوبی و بدون خستگی، داده های مالی را به مخاطبان ارائه می دهد و آنها را به مسیر درست دریافت خدمات هدایت می کند، با شما هم عکس سلفی یا خودنگاره می گیرد.

آلفا علاوه بر این، قدرت یادگیری فراوانی دارد و به صورت مستمر به روز رسانی می شود. این ربات، تلفیق بسیار شگفت انگیزی از دانش بانکداری و تکنولوژی روز دنیاست که بانک ملی ایران آن را در نظام بانکی کشور پیاده سازی کرده و مورد توجه فعالان اقتصادی، اهالی فناوری اطلاعات و عموم مخاطبان قرار گرفته است.

توسعه استفاده از این فناوری می تواند علاوه بر کاهش حجم مراجعات غیرضروری به شعب و کارکنان بانک، سرعت انتقال داده ها را افزایش داده و علاوه بر افزایش بهره وری، زمینه کاهش هدررفت انرژی و تمرکز بر مسائل کلیدی توسط بانک ها را مهیا کند.
امروزه هوش مصنوعی صنعت بانکداری را بیش از هر صنعت دیگری تحت تأثیر قرار داده است. 

با توسعه تکنولوژی هوش مصنوعی و ترکیب ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن با انواع سرویس‌های بانکی، فرایندهای دشوار و پیچیده ارائه خدمات حذف خواهند شد و مشتریان به سادگی می‌توانند به سرویس‌ها و خدمات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

ربات آلفا، نتیجه حرکت یک بانک بر لبه تکنولوژی، پذیرش ریسک تکیه بر خلاقیت و نوآوری ها و استفاده از توان نیروهای جوان و نخبه کشور است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 13515