کسانی که واکسن تزریق کردند ناقل نیستند

چهارشنبه،۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کسانی که واکسن تزریق کردند ناقل نیستند

گروه سلامت - افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، هنگام تزریق واکسن ناقل این بیماری نیستند.

به گزارش  پیام ایران ‏، دکتر فیض الله منصوری متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه ماهیت واکسن کرونا با خود ویروس کرونا متفاوت است، گفت: در ساخت واکسن به زبان ساده از تکه یا بخش هایی از این ویروس استفاده شده و این تکه ها یا بخش ها نمی توانند بیماری کرونا ایجاد کنند، بنابراین کسی که واکسن کرونا تزریق کرده، ناقل این بیماری نیست و جای نگرانی برای اعضای خانواده این فرد وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد: در برخی موارد نادر، این احتمال هست که افراد قبل از تزریق واکسن آلوده شده اند و پس از تزریق واکسن علائم بیماری را نشان می دهند، پس این میان بیماری آنها ربطی به واکسن کرونا ندارد.

او با بیان اینکه هیچ واکسنی ایمنی ۱۰۰درصدی ایجاد نمی کند، گفت: برخی واکسن ها تا ۸۵ درصد و برخی تا ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می کنند، بنابراین احتمال ابتلای این افراد به کرونا وجود دارد.

وی افزود: تفاوت در این است که این افراد به نوع شدید کرونا مبتلا نمی شوند و اگر بیمار شوند علائم بیماری در آنها بصورت خفیف بروز خواهد کرد.

منصوری خاطرنشان کرد: بنابراین تزریق خود واکسن کرونا بیماری ایجاد نمی کند و افراد با تزریق واکسن نمی توانند ناقل بیماری کرونا باشند، اما احتمال ابتلای افرادی که واکسن زده اند به ویروس کرونا وجود دارد و این افراد در صورت ابتلا می توانند ناقل کرونا باشند.

وی افزود: توصیه می شود افرادی هم که واکسن زده اند همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند تا از انتقال این بیماری به دیگران پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 13520