تکذیب توقف واکسیناسیون کرونا در ایران

يکشنبه،۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
تکذیب توقف واکسیناسیون کرونا در ایران

گروه اجتماعی -  واکسیناسیون کرونا گروه‌های بعدی سنی به زمان دیگری موکول شد اما توقف واکسیناسیون حرف درستی نیست.

به گزارش  پیام ایران ‏، علیرضا رئیسی گفت: علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره اخباری مبنی بر توقف واکسیناسیون کرونا در ایران اظهار کرد: واکسیناسیون افراد بالای ٨٠ و ٧۵ سال انجام شده و واکسیناسیون ٧٠ ساله‌ها در حال انجام است و تعدادی از جانبازان، سالمندان و معلولان را هم واکسینه کردیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: قرار بود محموله‌ای شامل ٣ میلیون دوز واکسن وارد کشور شود و واکسیناسیون سرعت خوبی داشت، اما ورود این محموله با تاخیر مواجه شد و تصمیم گرفتیم به جای آغاز واکسیناسیون گروه سنی جدید، واکسیناسیون افراد بالای ٧٠ سال را تکمیل کنیم و این گروه‌های سنی دوز اول و دوم واکسن را دریافت کنند.

او ادامه داد: واکسیناسیون گروه‌های بعدی سنی موکول شد به زمانی که محموله واکسن وارد کشور شود و اینکه واکسیناسیون متوقف شده است حرف درستی نیست، اما واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی تا ورود محموله واکسن انجام نمی‌شود.

او از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن ایرانی برکت خبر داد و گفت: خبر خوشی درباره واکسن ایرانی در راه است و ما فردا و پس فردا جلسه کمیته اخلاق در پژوهش و کمیته بالینی را داریم و بر اساس آخرین گزارش‌ها، واکسن‌های ایرانی از جمله برکت در فاز اول و دوم با روند خوبی پیش رفته‌اند.

رئیسی تصریح کرد: امیدواریم فردا مجوز مصرف اضطراری را برای واکسن برکت بگیریم و پس از آن می‌توانیم واکسیناسیون را با واکسن ایرانی شروع کنیم.

او گفت: تا پایان هفته یک میلیون دوز واکسن ایرانی به دست ما خواهد رسید و بعد از آن واکسیناسیون با واکسن ایرانی آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: در تیرماه حداقل سه تا پنج میلیون و در مرداد ماه بالای ١٠ میلیون دوز واکسن ایرانی به دست ما خواهد رسید و جای نگرانی نیست.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون کرونا در ایران متوقف نشده است و تا اطمینان از رسیدن محموله بعدی، گروه‌های پرخطر را واکسینه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 13527