پارس جنوبی، میزبان رویدادی از جنس مسئولیت اجتماعی

شنبه،۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
رونق مسئولیت اجتماعی در هاب دوم پتروشیمی

گروه اقتصادی -  توجه به موضوع مسئولیت اجتماعی در 2 منطقه صنعتی ماهشهر استان خوزستان و عسلویه استان بوشهر، رفته رفته جایگاه ملموس و قابل دفاعی می یابد.

به گزارش پیام ایران ‏به نقل از اقتصاد کارا ، نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکتهای منطقه عسلویه در تامین نیازهای عمومی و تخصصی شرکتهای پتروشیمی به مدت 3 روز در پایتخت گاز ایران برگزار شد. در این رویداد نمایشگاهی بیش از 160 شرکت فعال در شهرستانهای عسلویه، نخل تقی، جم و کنگان با حضور در نمایشگاه مذکور، ظرفیتهای تولیدی و خدماتی خود را در معرض دید و نظر شرکتهای فعال منطقه قرار دادند؛ اقدامی که مسئولان اجرایی و صنعتی، با تهیه شیوه نامه و گزارش گیری، سعی دارند این رویه جدید را با احراز توانمندی و صلاحیت، جایگزین تامین نیازها از بیرون استان، نمایند.

همرسانی عرضه و تقاضا

جعفر ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در آئین گشایش رویداد در مرکز همایش های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تشکر از همه سازمان ها، بخش ها و افرادی که در شکل گیری این رویداد منبعث از موضوع مسئولیت اجتماعی، نقش داشته اند، گفت: با توجه اهمیت مبحث توسعه پایدار در دنیای امروز، به دنبال جریان سازی در زمینه ایجاد رضایت و فرصت آفرینی برای کارآفرینان و تلاشگران منطقه هستیم.

وی افزود: انجام اقدامات عام المنفعه در جامعه پیرامونی مناطق صنعتی، برکت آفرین است. در عین حال، این نمایشگاه بر اساس تعهد همرسانی طرف عرضه و تقاضا صورت گرفته که واقعا مهم و البته سخت است. بر این مبنا، در صورت وجود کالا یا خدمتی در منطقه، اولویت با تامین نیاز از داخل استان و منطقه است.

تلاش برای بهبود وضعیت مردم

تلاش برای بهبود وضعیت مردم.jpg

جواد گلی، مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی شرکت صنایع خلیج فارس دیگر سخنران افتتاحیه، گفت: هلدینگ خلیج فارس با ظرفیت فراوان و ارزشمندی که داراست، در سطح جهان و ایران درخشش زیادی داشته است. رتبه 37 در رتبه بندی 100 شرکت برتر تولید کننده مواد شیمیایی(ICIS) در دنیا و رتبه نخست فروش در میان 100 شرکت برتر ایران (IMI100)  و دیگر موفقتها، به برکت خدمتی است که مجموعه شرکت برای بهبود وضعیت مردم در مناطق و نواحی فعالیت داشته است و امروز خوشحالیم که این نمایشگاه نیز در مسیر همین نگاه است.

به گفته وی، در رویداد نخست پتروشیمی که خردادماه در منطقه ماهشهر که هاب نخست پتروشیمی کشور است، 60 تفاهم نامه بین شرکتهای پتروشیمی منطقه و شرکتهای منطقه ماهشهر برگزار شد که حدود 30 درصد این تفاهم نامه ها در این مدت کوتاه در حال عملیاتی شدن است. وی افزود: نقش بانک ها و نظام تامین مالی در تحقق اهداف مورد نظر، قابل تقدیر و تشکر است.

فرآیند دوسویه توانمندسازی

فرآیند دوسویه توانمندسازی_0.jpg

سخاوت اسدی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز گفت: عمران و آبادانی پایتخت گاز ایران، وظیفه دشوار و مهمی است که بر دوش داریم و در این راستا، از هر اقدامی نظیر تدارک رویداد حاضر حمایت کرده و دست برگزار کنندگان را می فشاریم. وی افزود: فرایند توانمندسازی، اقدامی دوسویه است که باید مسئولان و مردم درتحقق آن بکوشند. این مقام مسئول همچنین خواستار تجدید نظر در برخی قوانین و مقررات برای تسریع در ابادانی منطقه شد.

طیف متنوع فعالیتهای مسئولیت اجتماعی

طیف متنوع فعالیتهای مسئولیت اجتماعی.jpg

سیدرضا مرویان مشاور مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس، دیگر سخنران رویداد گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در کنار برنامه های شورای راهبردی مسئولیت اجتماعی، اجرای برنامه های خدمات محور تحت عنوان کمیته مسئولیت اجتماعی خدمات محور را نیز در دستور کار خود دارد. وی افزود: این خدمات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، طیف متنوعی از امور در زمینه آموزش، تحصیل، تغذیه، درمان، اشتغال، ورزش و چنین رویدادی را شامل می شود و امیدواریم با نهادینه شدن این اقدامات، مردم متوجه ثمرات آن بشوند.

اشتغال زایی، نیاز مهم ساکنان منطقه

اشتغال زایی، نیاز مهم ساکنان منطقه.jpg

حجت نظری مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد که زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس است، سخنان خود را با تاکید بر لزوم مطالبه محوری افراد و سازمانها در تحقق تفاهم نامه ها و توجه بیشتر به مردم منطقه آغاز کرد و گفت: حوزه صنعت و فعالان کسب و کار در منطقه می توانند با تلاش و هم افزایی، رابطه شان را بهبود ببخشند. وی افزود: اشتغال در منطقه، مساله مهمی است و برپایی چنین نمایشگاهی، می تواند در ایجاد اشتغال در منطقه موثر باشد. به گفته وی، در خصوص انعقاد تفاهم نامه ها، همه طرفین امضاء، می توانند روزانه روندها را تارسیدن به نتیجه نهایی پیگیری نمایند.

مدیرعامل شرکت پازارگاد همچنین از افزایش بودجه اجرای طرح های حمایتی ومسئولیت اجتماعی در سال جاری به 100 میلیارد تومان و افزایش 300 میلیارد تومانی در سال آینده برای بهبود وضعیت ساکنان زحمتکش منطقه جنوب استان بوشهر خبرداد.

امنیت سرمایه گذاری با رضایت مردم

امنیت سرمایه گذاری با رضایت مردم.jpg

علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر نیزبا ارائه گزارشی آماری از استان بوشهر، گفت: برپایی نمایشگاه حاضر که به همت شرکت بزرگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس شکل گرفت، رویکرد مناسبی در حمایت از کارگاههای کوچک و متوسط است و در انطباق با اسناد ملی راهبردی و سند آمایش سرزمینی است. او با اشاره به وجود 70 درصد ذخایر گازی کشور در استان بوشهر و رتبه سوم استان در تولید ناخالص داخلی، گفت: جایگاه مهم بوشهر در عرصه اقتصاد ملی، نیازمند توجه بیشتر و حمایت افزونتر است تا با رضایت مردم، امنیت سرمایه گذاری تضمین گردد. وی افزود: در منطقه ای که این جایگاه کلیدی در عرصه تولید گاز برای داخل و خارج کشور را داراست و سهم مهمی در تولیدات پتروشیمی دارد، 7 هزار نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که باید با تلاش بخش های مختلف کاهش یابد.

در حین برگزاری نمایشگاه ، 150 تفاهم نامه بین شرکتهای پتروشیمی و صنعتی و شرکتهای منطقه به امضا رسید. بهاران تدبیر کیش، مجری همایش ها و نمایشگاهها در تراز ملی و بین المللی، برگزاری این رویداد را بر عهده داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 14148