ناو روسیه به اشتباه هواپیماهای نظامی خود را منهدم کرد

يکشنبه،۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰
ناو روسیه به اشتباه هواپیماهای نظامی خود را منهدم کرد

گروه بین الملل - ستاد مشترک اوکراین اعلام کرد، کشتی جنگی روسیه هواپیماهای نظامی خود در دریای سیاه را به اشتباه منهدم کرد.

به گزارش  پیام ایران ‏، به نقل از العین الاخباریه، این خبر در حالی اعلام شده که یک مسؤول نظامی آمریکا گفته است، بیش از ۲۵۰ موشک روسیه به اهدافی در اوکراین اصابت کردند که اکثرشان کوتاه برد بودند.

ستاد مشترک ارتش اوکراین همچنین اعلام کرد، سربازان اوکراینی بر تانک‌های روسیه در نزدیکی چرنیهیف مستولی شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد، شش قایق جنگی اوکراین قصد داشتند به کشتی‌های روسیه در دریای سیاه در جزیره زمیینی حمله کنند که پشتیبان آنها تسلیم نیروهای روسیه شدند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: قایق‌های جنگی اوکراین شب گذشته سعی کردند به کشتی‌های ناوگان روسیه در دریای سیاه که در حال خارج کردن سربازان اوکراینی تسلیم شده از جزیره زمیینی بودند،‌ حمله کنند.

او افزود: ۸۲ سرباز اوکراینی سلاح‌های خود را زمین گذاشتند و ۱۶ قایق اوکراینی سعی کردن با استفاده از تاکتیک‌هایی به کشتی‌های ناوگان روسیه و برخی قایق‌ها حمله کنند.

کوناشنکوف ادامه داد: قایق‌های اوکراینی در انتقام از کسانی که سلاح‌هایشان را تحویل دادند و تسلیم شدند این کار را کردند آنها روسیه را متهم به قتل سربازان اوکراینی کردند شش قایق اوکراینی منهدم شد و هیچ نظامی اوکراینی که ۸۲ تن بودند، زخمی نشدند.

کوناشنکوف،‌ حضور پهپادهای آمریکایی برای هدایت قایق‌های اوکراینی به مناطق حضور ناوگان دریای سیاه روسیه را بعید ندانست.

او گفت: باید اشاره کنم که در حین حمله قایق‌های اوکراینی هواپیماهای استراتژیک آمریکا از نوع "RQ-۴ Global Hawk" و "MQ-۹A Reaper" اقدام به گشت زنی بر فراز منطقه حمله کردند و احتمالا این پهپادها قایق‌های اوکراین را هدایت می‌کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد،‌ با موفقیت ۸۲۱ تاسیسات نظامی،‌ هفت هواپیما، هفت بالگرد و ۹ پهپاد را در اوکراین منهدم کرده است.

این وزارتخانه همچنین به نابودی هفت قایق جنگی اوکراین در سلسله عملیات نظامی خود اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 14395