نانسی پلوسی به کی‌یف رفت

يکشنبه،۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
نانسی پلوسی به کی‌یف رفت

گروه بین الملل - نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، با زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف دیدار کرد.

 به گزارش  پیام ایران ‏، به نقل از گاردین، در ویدئویی که رئیس جمهور اوکراین به تازگی منتشر کرده است، پلوسی به همراه هیئتی از نمایندگان آمریکا وارد این کشور شد. پلوسی در ویدئوی کوتاهی به او می‌گوید: «ما معتقدیم که به دیدار شما آمده‌ایم تا از مبارزه‌تان برای آزادی تشکر کنیم... مبارزه شما مبارزه برای همه است. بنابراین تعهد ما این است که تا پایان مبارزه در اینجا کنار شما باشیم.»

زلنسکی در کنار این ویدئو نوشته است: دیدار با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کی‌یف. ایالات متحده پیشرو در حمایت قوی اوکراین در مبارزه با تجاوز روسیه است. با تشکر از شما برای کمک به حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورمان.

زلنسکی در دیدار با پلوسی با تاکید بر اهمیت کمک های مالی گفت: "سیگنال‌هایی که ایالات متحده و رئیس جمهور بایدن امروز می دهند بسیار مهم هستند. اینها گام‌های قوی در حمایت مالی و دفاعی از اوکراین هستند.

سخنگوی پلوسی، گفت که هیأت کنگره کمی بیش از سه ساعت را در کی‌یف گذراند. زلنسکی پرچم اوکراین را به پلوسی داد که او و نمایندگان زن پارلمان، از جمله آنهایی که اخیرا در کنگره آمریکا با آنها ملاقات کرده بود، امضا کرده بودند.

زلنسکی به پلوسی به دلیل مشارکت شخصی مهم او در تقویت روابط اوکراین و آمریکا "نشان شاهزاده اولگا" را اعطا کرد.

دفتر پلوسی گفت که هیئت به لهستان می رود، جایی که سیاستمداران آمریکایی قرار است با رئیس جمهور آندژی دودا و دیگر مقامات ارشد دیدار کنند. در پایان این بیانیه آمده است: «زمانی که به ایالات متحده بازگردیم، این کار را با آگاهی بیشتر، انجام خواهیم داد، زیرا آنها از دموکراسی برای ملت خود و برای جهان دفاع می‌کنند.

به گزارش  پیام ایران ‏، پلوسی، سومین مقام ارشد آمریکایی است که از زمان آغاز جنگ به اوکراین سفر کرده است و سفر او نشان دهنده حمایت مستمر از این کشور  است.

 پلوسی همراه با هیئتی از کنگره شامل جیسون کرو، جیم مک گاورن و آدام شف به کی‌یف رفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 14620