روسیه رزمایش اتمی را تمرین و شبیه سازی کرد

پنج شنبه،۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
روسیه رزمایش اتمی را تمرین و شبیه سازی کرد

گروه بین الملل - روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور حملات شبیه‌سازی‌شده با موشک‌هایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، در منطقه کالینینگراد تمرین کرده‌اند.

به گزارش  پیام ایران ‏، به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان یک عملیات جنگی آموزشی در منطقه کالینینگراد «پرتاب الکترونیکی» شبیه‌سازی‌شده سامانه‌های سیار موشک‌های بالستیک اسکندر را که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، تمرین کرده است.

در این بیانیه آمده است که نیروهای روس حملات منفرد و چندگانه به اهدافی شبیه پرتابگرهای سامانه‌های موشکی، فرودگاه‌ها، زیرساخت‌های حفاظت‌شده، تجهیزات نظامی و مواضع فرماندهی یک دشمن فرضی را تمرین کردند.

وزارت دفاع روسیه افزود که در این تمرین آموزشی، نیروهای نظامی پس از انجام پرتاب‌های «الکترونیکی»، برای جلوگیری از «حمله تلافی‌جویانه احتمالی» مانوری نیز برای تغییر موضع انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این رزمایش که با حضور بیش‌از ۱۰۰ سرباز انجام شد، واحدهای رزمی علاوه‌بر این، «اقداماتی در شرایط آلودگی شیمیایی یا تشعشع اتمی» را نیز تمرین کردند.

منطقه کالینینگراد بخشی از روسیه، اما جدا از خاک اصلی آن کشور است که در ساحل دریای بالتیک در شمال اروپا، میان دو کشور لهستان و لیتوانی واقع شده است.

روسیه بلافاصله پس از اعزام نیروهای نظامی خود به اوکراین در پنجم اسفندماه (۲۴ فوریه)، نیروهای اتمی کشور را در حالت آماده‌باش قرار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 14679