تغییرات یارانه ای مقدمه اصلاح اقتصاد ایران است

دوشنبه،۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
تغییرات یارانه ای مقدمه اصلاح اقتصاد ایران است

گروه اقتصادی - وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید، با آغاز حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در برخی کالاها، شرایط ارزیابی شده و برای گام‌های بعدی اصلاح اقتصادی برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش  پیام ایران ‏، احسان خاندوزی در نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های بخش خصوصی در سال‌های گذشته همواره اصلاح برخی سیاست‌ها و از بین بردن اخلال‌ها و انحراف‌های قیمتی بوده است و ارز ترجیحی نیز یکی از این موضوعات است.

به گفته او ، آنچه که در رابطه با حذف ارز ترجیحی رخ داده، مقدمه اصلاح اقتصادی کشور است و پس از ارزیابی تغییرات، در ماه‌های آینده نسبت به دیگر موضوعات نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد  با بیان این‌که ارز ترجیحی نان و دارو حذف نشده است، گفت: آنچه که اتفاق افتاده، بخشی  از خواسته دولت، مجلس و بخش خصوصی است. قطعا چنین طرح‌هایی بدون نقص نخواهد بود اما تلاش می‌شود که با ترمیم سیاست‌ها از مسیر اصلی خارج نشویم.

خاندوزی ادامه داد: اگر اصلاح سیاست‌های یارانه‌ای کشور به اهداف خود نرسد، قطعا برای برداشتن گام‌های بعدی با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش  پیام ایران ‏، او با اشاره به سال‌هایی که  اقتصاد ایران تورم بالا را تجربه کرده، بیان کرد: بخش مهمی از طرح‌های اصلاحی دولت باید با حمایت اقشار مختلف و فعالان بخش خصوصی اجرایی شود. از این‌رو جلسات شورای گفت‌وگو اهمیت زیادی خواهد داشت.

وزیر اقتصاد افزود: یک لایحه‌ی دو فوریتی در هیات دولت به تصویب رسید که ارز مبنای حقوق گمرکی را که برای ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، همان باشد که برای کالاهای اساسی استفاده می‌شود؛ که امیدواریم با همکاری مجلس امکان اجرای آن به‌زودی فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 14784