پوتین: دانش‌آموزان روسی زبان چینی یاد بگیرند

چهارشنبه،۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
پوتین: دانش‌آموزان روسی زبان چینی یاد بگیرند

گروه بین الملل - پوتین به دانش آموزان این کشور توصیه کرده که زبان چینی بیاموزند اما سوال اینجاست که یادگیری این زبان به چه کار دانش آموزان می آید؟

به گزارش پیام ایران به نقل از راشا تودی، ولادیمیر پوتین به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانش‌آموزان گفت که روسیه همیشه «کاملا شکست‌ناپذیر» بوده و باقی می‌ماند. او گفت که ذهنیت مردم روسیه باعث می‌شود که این کشور به دست هیچکس شکست نخورد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه خاطرات خانوادگی خود را به یاد آورد و به این دانش‌آموزان از اجدادش که در طول جنگ جهانی دوم زندگی می‌کردند، گفت. به گفته پوتین، مادربزرگش توسط یک سرباز نازی مورد اصابت گلوله قرار گرفت، اما با وجود اینکه در حال مرگ بود، همچنان به فکر همسرش بود و به پدربزرگ پوتین گفت «گریه نکن» تا او را در آخرین لحظات ناراحت نکند.

او اضافه کرد: آیا عمق این روابط میان مردم عادی و این عشق را درک می‌کنید؟ حتی در مواجهه با مرگ، مادربزرگم دل‌نگران عزیزانش بود. چطور می‌توانیم از آن درس نگیریم؟

پوتین همچنین گفت که همه اعضای خانواده‌اش برای یکدیگر احترام عمیقی قائل هستند و «فرهنگ درونی قوی» دارند. پوتین همچنین گفت که معتقد است اکثر خانواده‌ها در روسیه اینگونه هستند.

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به مبارزه شوروی علیه آلمان نازی در جنگ جهانی دوم گفت: «و اینجا فهمیدم که چرا ما در جنگ بزرگ میهنی پیروز شدیم.» او با بیان اینکه نمی‌توان مردمی را با چنین ذهنیتی شکست داد، گفت: «ما کاملا شکست‌ناپذیر بوده‌ایم و اکنون به همین شکل باقی می‌مانیم.»

ولادیمیر پوتین همچنین روز جمعه گفت، روسیه باید مطالعه زبان چینی و دیگر زبان‌های آسیایی را با توجه به اهمیت این قاره برای امور جهانی گسترش دهد.

پوتین گفت: «با توجه به سرعت توسعه کشورهای آسیایی، مرکز زندگی اقتصادی و سیاسی به تدریج به سمت این مناطق تغییر خواهد کرد. این یک فرآیند کاملا عینی و اجتناب‌ناپذیر است.»

او افزود، با در نظر گرفتن این موضوع، برای دانش‌آموزان روسی خوب است که زبان‌های چینی و دیگر زبان‌های آسیایی را بیاموزند و در عین حال از «سایر بردارهای تعامل» با جهان غافل نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 15154