هیاتی از کشورهای خارجی برای الگوبرداری از بسیج وارد ایران شدند

سه شنبه،۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان:
هیاتی از کشورهای خارجی برای الگوبرداری از بسیج وارد ایران شدند

گروه سیاسی - جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: هیاتی از کشورهای خارجی برای الگوبرداری از سازمان بسیج وارد ایران شدند.

به گزارش پیام ایران به نقل از ایسنا، سردار هدایت‌الله امیری ظهرامروز (سی آبان‌ماه) در نشست سراسری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید سراسر کشور که با حضور ۳۰ هزار نفر از بسیجیان به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، با ذکر این نکته که بسیج به واسطه برخی از ویژگی‌ها با سایر نهادهای مردم نهاد جهان متفاوت است، اظهار کرد: نکته‌ای که امروز  توسط جبهه مقاومت نیز در حال استفاده است، داوطلبانه بودن بسیجیان برای حضور در عرصه خدمت است. امروز یکی از رمزهای موفقیت جبهه مقاومت، داوطلبانه بودن بسیج مردمی است.

وی، مردم پایه بودن بسیج را از دیگر ویژگی‌های مهم پایداری و موفقیت بسیج دانست و عنوان کرد: مجموعه سپاه و بسیج نیروی انسانی محور است نه تجهیزات محور، چراکه در تمام رده‌های نظامی، نیروی انسانی به عنوان رکن اول شناخته می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، نگاه ایمانی و اعتقادی به امور را از دیگر ویژگی‌ها و رمزهای موفقیت بسیجیان دانست و بیان کرد: این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر باعث شده است که سازمان بسیج ایران برای تمام جهان یک الکو و نمونه است به نحوی که اخیرا تیمی از کشورهای خارجی جهت الگوبرداری از ساختار بسیج برای ایجاد چنین نهادی در کشور خودشان وارد ایران شدند.

سردار امیری، با ذکر این نکته که بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی در تمام برهه‌ها نقش‌های مهمی را ایفا کرده است، خاطرنشان کرد: بسیج در بخش‌های فرهنگی و محرومیت‌زدایی اقدامات بسیار بزرگی را در طول انقلاب به ثبت رسانده است.

وی، با اشاره به نقش بسیج در بیانه گام دوم انقلاب اسلامی و روند ایجاد تمدن نوین اسلامی، مطرح کرد: سندی تحت عنوان سند «اعتلای بسیج»پس از برگزاری جلسات مختلف کارشناسی با حضور هیات‌های اندیشه‌ورز و نخبگان برای ایفای نقش بسیجیان در روند تحقق تمدن نوین اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تدوین شد.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: در فرمان اعتلای بسیج چهار راهبرد برای ایفای نقش بسیج دیده شده است. راهبرد اول آن بحث نیروی انسانی و جذب نیروی انسانی است. بسیج را باید مانندچتری دانست که هر کس که کلیات نظام مقدس اسلامی را قبول دارند در زیر این چتر قرار می‌گیرد.

سردار امیری، با بیان این نکته که برنامه‌ریزی لازم برای جذب هشت میلیون جوان بسیجی در کشور انجام شده است، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باید در کشور باید به آن توجه کرد بحث کادرسازی برای انقلاب اسلامی است. بسیج در بحث کادرسازی خود را مسئول می‌داند و برای این مهم علاوه بر جذب نیروهای در تراز انقلاب اسلامی باید برای ارتقای آن‌ها در تمام ابعاد تلاش کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 15206