واکس خانگی برای کفش های چرمی

سه شنبه،۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۱

گروه زندگی - همه ما می توانیم به جای استفاده از واکس های کارخانه ای، واکس خانگی خود را داشته باشیم که تهیه آن نه هزینه ای دارد ونه از مواد شیمیایی درساختار آن استفاده شده. در ادامه سه روش برای تمیز کردن کفش های چرمی را به شما آموزش می دهیم. اما فراموش نکنید که این روش ها فقط برای کفش های چرمی قابل استفاده هستند ومناسب کفش های دیگر نیستند.

واکس روغن زیتون و آب لیمو

rwgn_zytwn_w_ablymw.jpg

ابتدا روغن زیتون و آب لیمو را با نسبت دوبه یک، در ظرفی با هم ترکیب کنید. از پارچه تمیزی برای کشیدن ترکیب به دست آمده روی سطح کفش استفاده کرده و چند دقیقه بعد با پارچه دیگری آن را برق بی اندازید. به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از این روش سطح کفش را حتما اول تمیز و خشک کنید. همین طور برای دوام بیشتر کفش های چرمی، تنها ماهی یک بار آنها را به این شیوه تمیز کنید. 

واکس موم، روغن نارگیل و روغن زیتون

rwgn_nrgyl.jpg

مقداری موم ، یک نوع روغن جامد(مثل روغن نارگیل) و یک نوع روغن مایع(مثل روغن زیتون) را در ظرفی به نسبت مساوی باهم ترکیب کنید و حرارت دهید تا بخش جامد آن ذوب شود. ترکیب به دست آمده را در ظرف دیگری بریزید و اجازه دهید تا سرد شود وخودش را بگیرد. اکنون واکس خانگی شما آماده است ومی توانید از آن برروی سطوح کفش های چرمی خود استفاده کنید.

پوست موز

mwz.jpg

جالب است بدانید که علاوه بر روش هایی که در بالا توضیح داده شد، می توان از پوست موز هم برای تمیز کردن سطح کفش استفاده کرد. کافی است موزی را پوست بکنید و قسمت داخلی آن را روی سطح کفش بکشید. چربی داخل پوست موز به خوبی سطح کفش را تمیز می کند و برق می اندازد.

انتهای پیام/

ترجمه از سایتthebalance

کد خبر: 160