اسپانیا 1 (3) - روسیه 1 (4) | حذف اسپانیای پرستاره در ضیافت پنالتی‌ها

يکشنبه،۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
اسپانیا 3 - روسیه 4 | حذف اسپانیای پرستاره در ضیافت پنالتی‌ها

گروه ورزش - جام جهانی - در دومین روز از مرحله یک هشتم دو تیم اسپانیا و روسیه میزبان به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش پایگاه خبری پیام ایران، اسپانیا که در گروه B رقابت‌ها بود جایی که ایران به همراه پرتغال و مراکش حضور داشتند. لاروخا در 3 بازی گروهی خود 1 پیروزی و 2 تساوی داشت. تساوی 3-3 برابر پرتغال، برد 1 بر صفر ایران و تساوی 2-2 با مراکش لاعث شد تا اسپانیا بتواند به عنوان تیم نخست به دور بعد صعود کند و حریف روسیه‌ای شود که با دو پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم بالا آمده بود. روسیه در مرحله گروهی دو تیم عربستان و مصر را شکست داده بود و به اروگوئه بازی را واگذار کرد.

ویدئو خلاصه بازی‌های دو تیم در مرحله گروهی را می توانید در لینک‌های زیر مشاهده کنید:

خلاصه بازی‌های اسپانیا در مرحله گروهی:

خلاصه بازی پرتغال 3- اسپانیا 3

خلاصه بازی ایران 0 - اسپانیا 1 با گزارش ایرانی (جواد خیابانی)

خلاصه بازی اسپانیا 2 - مراکش 2

خلاصه بازی‌های روسیه در مرحله گروهی:

خلاصه بازی روسیه 5 - عربستان 0

خلاصه بازی روسیه 3 - مصر 1

خلاصه بازی اروگوئه 3 - روسیه 0

در نیمه نخست بازیاسپانیا بازی را تحت کنترل داشت و با پاس کاری‌های مداوم سعی در حفظ توپ داشتند و در نهایت روی یک ضربه ایستگاهی سرگئی ایگناشویچ  در دقیقه 12 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و اسپانیا پیش افتاد. در ادامه باز هم اسپانیا مالکیت توپ را داشت ولی روی یک ارسال توسط روس‌ها و برخورد توپ با دست پیکه داور نقطه پنالتی را نشان داد و  آرتم زیوبا در دقیقه 40 گل مساوی را وارد دروازه دخیا کرد و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

در نیمه دوم نیز توپ و میدان کاملا در اختیار اسپانیایی‌ها بود و روسیه دفاع محض را در دستور کار خود داشت و روی یک صحنه و روی شوت اینیستا چیزی نمانده بود دروازه روسیه باز شود ولی دروازبان این تیم خوب واکنش نشان داد و در برگشت هم آس پاس نتوانست دروازه را باز کند. نیمه دوم نیز با همین نتیجه به پایان رسید و کار به وقت اضافه کشیده شد.

در نیمه نخست وقت‌های اضافه باز هم سناریوی کل بازی تکرار شد. تلاش اسپانیا برای نفوذ و دفاع بسته و اتوبوسی روس‌ها  و کار به وقت اضافه دوم کشیئده شد.

در نیمه دوم وقت‌های اضافه اسپانیا هر چه تلاش کرد نتوانستند دروازه روسیه را فروبریزند این در حالی بود که اسپانیا در طول بازی بیش از 1000 پاس دادند و دقت پاس‌هایشان بیش از 90 درصد بود. در نهایت کار به پنالتی کشید تا تکلیف تیم صعود کننده در ضیافت پنالتی‌ها مشخص شود.

در ضربات پنالتی که با پنالتی اسپانیا آغاز شد در نهایت روسیه موفق شد با پنالتی که کوکه و آس پاس از دست دادند از دست داد با نتیجه 1 -1 در وقت قانونی و 4-3 در پنالتی‌ها اسپانیا را شکست داد و روسیه راهی دور بعد شد و اسپانیا با تمام ستارگانش از جام خداحافظی کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1817