داوران جام جهانی 2018 چگونه انتخاب می‌شوند؟

سه شنبه،۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
داوران جام جهانی 2018 چگونه انتخاب می‌شوند؟

گروه ورزش - جام جهانی - انتخاب داوران حاضر در جام جهانی روندی نسبتا طولانی است. فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در بیانیه‌ای که درباره داوران جام جهانی منتشر کرده نوشته است که آغاز فرآیند انتخاب داوران جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ از سپتامبر سال ۲۰۱۴ شروع شد.

فیفا می‌گوید که معیار انتخاب داوران جام جهانی از سوی کمیته داوران بر اساس میزان مهارت‌ و شخصیت آن‌ها صورت می‌گیرد. میزان تسلط آن‌ها به قوانین فوتبال، توانایی درک روند بازی، دانستن تاکتیک‌هایی که تیم‌های مختلف به کار می‌برند و اطلاعاتی کافی درباره بازیکنان در انتخاب شدن داوران درنظر گرفته می‌شود.

در سه سال گذشته سمینارهایی برای گروه داوران و کمک‌داوران از سوی فیفا برگزار شده است. موضوع این سمینارها بر مواردی چون بازی جوانمردانه، محافظت از بازیکنان، ثبات و یکسان بودن قضاوت در بازی تمرکز داشته است.

بعد از این سمینارها، داوران منتخب جام جهانی ۲۰۱۸ برای دو هفته دیگر در ماه آوریل در مرکز فنی انجمن فوتبال ایتالیا آموزش دیدند، در همین مرحله داورانی برای نظارت از کمک‌داور ویدئویی انتخاب شدند. کارگاهی مقدماتی دیگری هم برای آن‌ها چند روز قبل از جام جهانی در ماه ژوئن برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: بی بی سی
 

کد خبر: 1860