هشدار پلیس آگاهی درباره افزایش نگران کننده سرقت از منازل

سه شنبه،۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
هشدار پلیس آگاهی درباره افزایش نگران کننده سرقت از منازل

گروه اجتماعی- سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا می‌گوید آنچه در سرقت‌های پر اهمیت نگران کننده است، سرقت منازل است که تاثیر بسیار بالایی در احساس امنیت شهروندان دارد و عمدتاً مردم هم برای پیشگیری از این سرقت‌ها چندان نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند. البته من تصور می‌کنم که افزایش سرقت از منازل ناشی از وضعیت اقتصادی کشور است.

به گزارش پیام ایران،‌سردار مقیمی با اشاره به موضوع سرقت از منازل، با تاکید بر اینکه «منازل»، بانک نیستند، با انتقاد از نگهداری ارز، پول و طلا در منازل گفته بود: ما مستمراً به مردم هشدار داده‌ایم که از نگهداری طلا، وجوه نقد و ارز در منازلشان اجتناب کنند، ولی متأسفانه هنوز شاهد مواردی هستیم که در سرقت از منازل میلیون‌ها تومان پول به سرقت می‌رود.

مقیمی ادامه داد: شما ببینید یک شعبه بانک، با آن همه دوربین، تجهیزات امنیتی، گاوصندوق و مواردی از این دست چقدر نقدینگی در داخل شعبه نگهداری می‌کنند؟ ولی در مقابل ما منازلی را داریم که چندین برابر وجوه نقدی که در شعب بانکی نگهداری می‌شوند در آن‌ها قرار دارند و این در حالی است که هیچ تجهیزات امنیتی و کنترلی هم وجود ندارد و حتی درب برخی از این منازل آنقدر بی‌کیفیت و ناایمن است که با یک ضربه باز می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: در ۴ ماه ابتدای سال سرقت منازل ۱۰ درصد افزایش داشته است و البته با توجه به اینکه اولویت کشفیات ما در سرقت، کشف پرونده‌های سرقت از منازل است، میزان کشفیات سرقت از منازل نیز ۱۱ درصد افزایش داشته است.

او با تاکید بر اینکه منازل مسکونی شهروندان باید عاری از نقدینگی شود گفت: ما مواردی داشته‌ایم که از یک منزل مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان، ۵۰۰ میلیون تومان و حتی در یک فقره سرقت میلیاردی شمش طلا انجام شده است و این نقدینگی بالا در منازل، جذابیت سرقت منازل را افزایش داده است.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

کد خبر: 2790