علم الهدی: کسانی که با امام حسین جنگیدند، مردمی به دنبال امنیت برای خوردن و خوابیدن بودند

جمعه،۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
علم الهدی: کسانی که با امام حسین جنگید، مردمی به دنبال امنیت برای خوردن و خوابیدن بودند

گروه سیاسی- نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه کارنامه ۴۰ ساله استکبارستیزی ملت ایران از نشانه‌های پیروزی سیدالشهدا(ع) است، گفت: جمعیتی امروز که در این نظام با استکبار جهانی می‌جنگد همان جمعیت کربلا و استکبارجهانی همان جمعیت ۱۲۰ هزار نفری یزید است و همان‌گونه که در جنگ نظامی شکست‌شان دادیم، امروز هم که سفره ما را هدف گرفته‌اند شکست‌شان می‌دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آن جمعیت 120 هزار نفری که با امام حسین(ع) جنگید یک سپاه نظام مجهز نظامی نبود بلکه مردم عادی از اقشار مختلف زن و مرد، بقال، بزار، زارع و کشاورز بودند که به جنگ امام حسین(ع) آمده بودند، هدف امام اصلاح این امت بود؛ مردمی که فقط یک مسأله برای آنها مطرح بود که چگونه بدون دردسر زندگی کنند و دنبال امنیتی بودند که در سایه آن فقط بخورند و بخوابند.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: چنین فردی که دیگر آدم نیست، گوسفندان به دنبال زمین برای چرا می‌گردند تا از گرگ در امان باشند اما تحت فرمان چوپان، زیر نظر چوپان پرویده ‌می‌شوند و گوشت آنها را هم چوپان استفاده کند. امام جمعه مشهد افزود: اگر روزی بشر گوسفند شود و زندگی برایش فقط یک زمین چرا که فقط در سایه یک آرامش، بخورد، بچرد، لذت ببرد...، گوشت آن را مستکبری که چوب به دست بالای سر آن ایستاده، استفاده می‌کند.

کارنامه 40 ساله انقلاب؛ نشانی از پیروی سیدالشهدا وی با بیان اینکه قصد امام حسین(ع) اصلاح چنین امتی بود، عنوان کرد: از زمانی که سیدالشهدا(ع) به شهادت رسید‌ه‌اند تا به امروز، انقلاب‌های بسیار در امت‌ها به وجود آمده است.

چنانکه امام راحل(ره) در سال 57 فرمودند: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است و هنوز ماه صفر تمام نشده بود که مردم نظام ستم‌شاهی را ساقط کردند و به خاک نشاندند، 40 هزار مستشار آمریکایی را مثل عناصر لچک به سر از این کشور بیرون کردند، این همان تأثیر کربلا و نشان پیروزی سیدالشهدا(ع) است.نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امام حسین(ع) در طول تاریخ امت‌ها را اصلاح کردند، پس امام حسین(ع) با وجود آن کشتارهای بسیار، آزار و اذیت اهل بیت، اسارت خاندان‌شان شکست‌خورده نیستند چون به هدف‌شان یعنی اصلاح امت رسیدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 3108